ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

زندگینامه امانوئل مَکرون / از ازدواج با زنی بزرگتر از خودش تا شگفتی انتخابات 2017 فرانسه

زندگینامه امانوئل مَکرون / از ازدواج با زنی بزرگتر از خودش تا شگفتی انتخابات 2017 فرانسهامانوئل مکرون، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه، طبق نظرسنجی‌ها، بالاترین شانس کسب این مقام است. در این صورت او جوان‌ترین رییس‌جمهور تاریخ فرانسه خواهد شد. رییس‌جمهوری بدون‌ سابقه‌ای چشم‌گیر در عرصه سیاست و طرفدار بازار و تجارت آزاد. او وزیر اقتصاد مستعفی کابینه فرانسوا اولاند است.
امانوئل ژان-میشل فردریک مَکْرون متولد 21 دسامبر 1977، سیاست‌مدار و بانکدار سرمایه‌گذاری سابق فرانسوی است. او که متولد آمیان است، در دانشگاه پاریس غربی نانتر فلسفه خواند، و سپس در سال ۲۰۰۴ از مدرسه ملی اداری فارغ‌التحصیل شد. سپس او بازرس مالیه سربازرس مالی فرانسه و سپس در بانک روتشیلد و شرکا بانکدار سرمایه‎‎‌گذاری شد.

او که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ عضو حزب سوسیالیست بود در سال ۲۰۱۴ در کابینه دوم وال به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال فرانسه منصوب شد. او در ۳۰ اوت ۲۰۱۶, به منظور رقابت به عنوان یک لیبرال اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ استعفا داد. مکرون در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶ رقابت خود را به عنوان نامزد حزب مستقل خود ان مارشه ! در انتخابات اعلام کرد. پس از برگزاری دور اول انتخابات، او به دور دوم رسید.زندگینامه امانوئل مَکرون / از ازدواج با زنی بزرگتر از خودش تا شگفتی انتخابات 2017 فرانسه
او در سال ۲۰۰۷ با بریژیت تروینو که 20 سال از او بزرگتر است و معلمش در دبیرستان لا پروویدانس بود، ازدواج کرد. این زوج نخستین بار وقتی مکرون ۱۵ ساله و شاگرد او بود همدیگر را دیدند، و وقتی او ۱۸ ساله شد رسماً زوج شدند. از ترینو همسرش نقل شده است که مکرون در ۱۷ سالگی به او گفته بود: "هر کاری کنی، من با تو ازدواج خواهم کرد."

والدین او ابتدا سعی کردند با فرستادن او به پاریس برای اتمام سال آخر مدرسه این زوج را از هم جدا کنند چرا که فکر می‌کردند جوانی او این رابطه را نامناسب کرده، ولی این زوج پس از فارغ‌التحصیلی او با هم ماندند و و در سال ۲۰۰۷ ازدواج کردند.

این زوج هم اکنون با سه فرزند تروینو از ازدواج قبلیش زندگی می‌کنند.

مکرون، جوان‌ترین کاندیدای ریاست‌جمهوری فرانسه در حال حاضر هفت نوه از فرزندان همسرش دارد.
زندگینامه امانوئل مَکرون / از ازدواج با زنی بزرگتر از خودش تا شگفتی انتخابات 2017 فرانسه
آشنایی با اولاند، استعفا از کابینه

امانوئل مکرون در دبیرستان "هنری چهارم" پاریس تحصیل کرد؛ مدرسه‌ای که بیشترین تقاضا را میان آموزشگاه‌های فرانسه دارد و به "نخبه‌پروری" معروف است. او پیش از ورود به عرصه مالی، فلسفه خواند و پس از آن، چهار سال را با عنوان بانک‌دار حوزه سرمایه‌گذاری با بانک Rothschild & Cie گذراند. تا آن‌که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ با فرانسوا اولاند ملاقات کرد.

مکرون که سابقه نمایندگی پارلمان ندارد، کار دولتی را در دوران اولاند آغاز کرد. مکرون مدتی مشاور اقتصادی رییس‌جمهور فرانسه بود و در سال ۲۰۱۴ وزارت اقتصاد را در اختیار گرفت. سیاست‌های او حمایت از بازرگانی و تجارت در راستای تسریع رشد اقتصادی بود. مکرون همچنین از شرکت‌های نوپای دیجیتال حمایت و بازار خط‌های اتوبوس راه دور را آزاد کرد. "قانون مکرون" اما اعتبار دیگری به او داد؛ خصوصا که مورد حمایت مانوئل والس، نخست‌وزیر پیشین فرانسه هم قرار داشت.

امانوئل مکرون مورد حمایت اولاند هم بود اما با تاسیس جنبش "آن مارشه" در آوریل ۲۰۱۶ موقعیتش در دولت متزلزل شد. در همان زمان، او به عضوی از اتحادیه کنفدراسیون عمومی کارگران گفته بود که "بهترین راه برای پرداخت پول اجاره این است که کار کنید." همین اظهارات باعث تظاهرات اعتراضی اتحادیه در ژوئن همان سال شد و معترضان با تخم‌مرغ گندیده از مکرون استقبال کردند.

او در ماه اوت ۲۰۱۶ از کابینه دولت استعفا داد و گفت این "یک گام جدید در نبرد من است تا پروژه‌ای را بسازم که با ماندنم در دولت امکان‌پذیر نخواهد بود." چشم‌انداز او به ریاست جمهوری دیگر امری پنهان نبود.
زندگینامه امانوئل مَکرون / از ازدواج با زنی بزرگتر از خودش تا شگفتی انتخابات 2017 فرانسه
از بی‌اعتنایی‌های سیاسی تا شانس اول ریاست‌جمهوری

امانوئل مکرون تا پیش از رسوایی‌های فرانسوا فیون، نامزد حزب راست میانه، شانس اندکی در این انتخابات داشت. اما حالا نظرسنجی‌ها می‌گوید او دوشادوش مارین‌ لوپن، رهبر جبهه ملی، به مرحله دوم انتخابات راه خواهد یافت. مکرون در ماه‌های اخیر توانسته نظرها را در خارج از فرانسه هم به خود جلب کند.

هنگامی که او در ماه ژانویه از برلین دیدار کرد، هیچ دعوتی از مقام‌های سیاسی دریافت نکرد اما در ماه مارس، شرایط به کلی تغییر کرده بود. او بیش از یک ساعت با آنگلا مرکل دیدار داشت و حمایت رقیب اصلی او از حزب چپ میانه را نیز به دست آورد.

بزرگترین رای اعتمادی که مکرون از آن خود کرد، حمایت فرانسوا بویرو میانه‌رو بود که پشتیبانی‌اش، به جهش بزرگی در کارزار مکرون منجر شد. از سوی دیگر، او مارین لوپن را متهم کرده است که درباره فرانسه‌ای صحبت می‌کند که هرگز وجود نداشته است. پیشتر اما سخنان مکرون پیرامون "جنایت علیه بشریت" خواندن استعمار الجزایر به دست فرانسه، موقعیت او را در نظرسنجی‌ها کمی عقب رانده بود.

مکرون، کاندیدایی که چپ‌ها او را به دلیل راست‌گرایی قبول ندارند و راست‌ها برای سوسیالیست‌ بودنش، به او اعتماد ندارند، حالا پیشتاز نظرسنجی‌هاست. او هوادار اتحادیه اروپا است و می‌خواهد بیکاری را از ۹.۷ درصد به ۷ درصد کاهش دهد. به عقیده او کارگران در دهه ۵۰ سالگی عمرشان باید این حق را داشته باشند که بخواهند ساعت‌های کمتری را در هفته کار کنند. در قلب برنامه‌های او طرحهایی هم مبتنی بر پایان دادن به قانون ۳۵ ساعت کار در هفته برای جوانترها دیده می‌شود.

مکرون پیش‌تر گفته بود: "وقتی شما جوان هستید، ۳۵ ساعت کافی نیست. شما نیاز دارید که بیشتر کار کنید و حرفه‌ خود را بهتر بیاموزید.»"

زمانی که مکرون در ماه دسامبر، در مراسم تبلیغات انتخاباتی دست‌هایش را بالا برد و فریاد کشید: "زنده باد فرانسه" ژست هیجان‌زده‌ای داشت. اما این پیام چنان گسترده‌ پخش شد که حالا او طرفداران بسیاری دارد که می‌توانند مکرون را برنده این انتخابات کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.