ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

استفاده از ناقوس آدولف هیتلر و نشان صلیب شکسته نازی‌ها در یک کلیسا خبرساز شد

استفاده از ناقوس آدولف هیتلر و نشان صلیب شکسته نازی‌ها در یک کلیسا خبرساز شداستفاده از ناقوسی در یکی از کلیساهای ایالت راین‌لند فالتس آلمان جنجال‌برانگیز شد. این ناقوس متعلق به دوره نازی‌هاست و نام هیتلر و علامت صلیب شکسته بر روی آن نقش بسته است. شورای شهر از افشای این راز ناخشنود است.استفاده از ناقوس آدولف هیتلر و نشان صلیب شکسته نازی‌ها در یک کلیسا خبرساز شد
کلیسای یاکوب مقدس که در برجی قدیمی آن "ناقوس هیتلر" آویزان است

ناقوس کلیسای یاکوب مقدس در یکی از شهرهای ایالت راین‌لند فالتس آلمان چندی است که بدل به موضوعی جنجال‌برانگیز شده است. بر روی این ناقوس که در کلیسای شهر "هرکسهایم ام برگ" قرار دارد نام "آدولف هیتلر" و نشان صلیب شکسته نازی‌ها نقش بسته است.

قدمت کلیسایی یاکوب مقدس حدود هزار سال است و ناقوس جنجال‌برانگیز با وزنی بالغ بر ۲۴۰ کیلوگرم نیز از دوران نازی‌ها در برج کلیسا نصب شده است.

رزویتا کایزر، رئیس هیئت امنای ابینه تاریخی و فرهنگی در ایالت راین‌لند فالتس، اعلام کرد که پس از بحث‌های طولانی تصمیم گرفته شد که این ناقوس در کلیسای یاکوب مقدس آویزان بماند و با زنگ خود همچنان مومنان را به عبادت فراخواند.

او تصریح کرد که نگاه داشتن و استفاده از این ناقوس با این هدف صورت می‌گیرد که به عنوان "نمادی هشداردهنده به ما چیزی را یادآوری کند، که مایلیم به فراموشی بسپاریم".

خانم کایزر تصریح کرد که او خود نیز مخالف بیرون آوردن ناقوس از برج کلیسا بوده، "گرچه این موضوع در اصل آزاردهنده و دردآور است".

بر روی این ناقوس این عبارت به آلمانی نوشته شده است: «همه چیز برای میهن آدولف هیتلر». نماد صلیب شکسته حزب نازی نیز بر روی ناقوس نقش بسته است.

این ناقوس در سال ۱۹۳۴ پس از قدرت‌گیری هیتلر و پیش از شروع جنگ جهانی دوم در کلیسا نصب شد و اینک بخشی از دارایی‌های ‌جمعیت مسیحی شهر به شمار می‌آید. در سال ۱۹۵۱، یعنی پس از پایان جنگ جهانی دوم، دو ناقوس دیگر نیز در برج کلیسا نصب شدند که طنین زنگ آنها با "ناقوس هیتلر" تنظیم و کوک شده بود، تا در زمان نواختن ۳ ناقوس ‌هارمونی لازم به‌دست آید. ترتیب نواختن ناقوس‌ها نیز از یک هارمونی خاص پیروی می‌کند.
استفاده از ناقوس آدولف هیتلر و نشان صلیب شکسته نازی‌ها در یک کلیسا خبرساز شد
پنهان‌کاری پیرامون "ناقوس هیتلر"

گرچه سالیان درازی از نصب "ناقوس هیتلر" در کلیسای یاکوب مقدس می‌گذرد، با این حال جنجال و بحث‌ها پیرامون آن سابقه‌ای طولانی ندارد.

زیگرید پترز، آموزگار موسیقی و نوازنده ارگ در این کلیسا، برای نخستین بار افکار عمومی را متوجه این ناقوس کرد. به گفته خانم پترز استفاده از این ناقوس "آزاردهنده است، به‌خصوص اینکه درباره تاریخ و چگونگی نصب آن در کلیسا کسی سخنی بر زبان نمی‌آورد".

بنا به گزارشی که در یکی از روزنامه‌های محلی انتشار یافته شهروندان این شهرک ۷۰۰ نفری مایل نبوده و نیستند که از این طریق نام کلیسا و شهرک‌شان بر سر زبان‌ها بیفتد.

بر اساس گزارش روزنامه "راین‌فالتس" اعضای شورای شهر در نشستی از افشاگری رسانه‌ها در ارتباط با "ناقوس هیتلر" به‌شدت انتقاد کردند.

تا کنون ورود به برج کلیسا برای عموم ممنوع بوده و به همین دلیل تنها افراد معدودی امکان مشاهده مستقیم این ناقوس را داشته‌اند. در نشستی اکثریت اعضای شورای شهر اعلام کردند که در آینده نیز مخالف بازدید عموم از برج کلیسا هستند. حتی با عکس‌برداری از این ناقوس نیز در شورای شهر مخالفت شده است. اما به گفته مسئولان هنوز مصوبه‌ای قانونی در این رابطه صادر نشده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.