ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

خشم بلغارستان از رفتار ایران / نخست وزیر بلغارستان اجازه‌ی عبور از آسمان ایران نیافت

خشم بلغارستان از رفتار ایران / نخست وزیر بلغارستان اجازه‌ی عبور از آسمان ایران نیافتهواپیمای حامل نخست وزیر و مقام های دولتی بلغارستان به سمت ریاض اجازه نیافت از حریم هوایی ایران عبور کند.

دولت بلغارستان از اقدام تهران در جلوگیری از عبور هواپیمای نخست وزیر بلغارستان به سمت عربستان، از آسمان ایران ابراز ناخشنودی کرد و سفیر این کشور در صوفیه را برای ادای توضیح احضار کرد.

ایران برداشت دولت بلغارستان را اشتباه خوانده و یک مشکل فنی را تنها دلیل این سوءتفاهم ذکر کرده است. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تشریح این دلیل گفت: «هیچ ملاحظه سیاسی در میان نبوده است. مشخصات داده شده به برج کنترل فرودگاه با مشخصاتی که پیش از آن سفارت بلغارستان به ما داده بود تفاوت داشت و به همین دلیل برج کنترل به آن اجازه عبور از حریم هوایی ایران را نداد.»

به گفته وزیر خارجه بلغارستان ایران در ابتدا و پیش از بلند شدن هواپیمای مذکور به آن مجوز پرواز داده بود.

هواپیمای دولتی بلغارستان علاوه بر نخست وزیر و وزیر خارجه، چهار وزیر دیگر بلغارستان و سیمون ساکس کوربورگ، پادشاه سابق این کشور را با خود به ریاض می برد تا در آنجا با با ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور ملاقات کنند.

هواپیمای دولتی بلغارستان در نهایت برای رسیدن به عربستان ناچار شد از فضای هوایی عراق عبور کند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.