ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مردی که قصد منفجر کردن خود را داشت توسط پلیس بلژیک کشته شد

مردی که قصد منفجر کردن خود را داشت توسط پلیس بلژیک کشته شدپلیس بلژیک به یک مرد که گفته می‌شود قصد حمله انتحاری به ایستگاه قطار بروکسل را داشته شلیک کرده است. بعدا اعلام شد که مهاجم مرده است.

در پی این واقعه، پلیس ایستگاه قطار و میدان نزدیک آن را تخلیه کرده و از کسبه و رستوران‌ها خواسته کرکره‌های خود را پایین بکشند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید در این واقعه به کسی به غیر از "مرد مهاجم" آسیب نرسیده است.

ماه مارس سال گذشته، حمله خونین به فرودگاه و ایستگاه مترو بروکسل ۳۲ کشته برجای گذاشت؛ داعش مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.

سخنگوی پلیس بروکسل به رویترز گفته: "یک حادثه در ایستگاه مرکزی شهر روی داد و در پی آن انفجاری اتفاق افتاده اما پلیس توانسته مردی که مواد منفجره به همراه داشته است را خلع مهمات کند."

"هم اکنون ماموران امنیتی و پلیس به طور گسترده در محل حضور دارند اما اوضاع تحت کنترل است."

روزنامه محلی "لیبر بلژیک" به نقل از کارآگاهان نوشته مردی که مورد هدف قرار گرفت یک کوله پشتی و یک کمربند انفجاری به همراه داشته است.

این روزنامه می‌گوید "مهاجم" پس از آن که متوجه شک ماموران شده یک وسیله انفجاری را منفجر کرده است. این انفجار کوچک گزارش شد.

چند رسانه بلژیکی هم به نقل از شاهدان گزارش کرده‌اند که مرد کشته شده فریاد "الله اکبر" سر داده بوده است.

آرش اعظمی درست بعد از انفجار به ایستگاه رسید. او به بی بی سی گفت: "وقتی وارد ایستگاه شدیم، ماموران امنیتی با صدای بلند از ما خواستند آنجا را ترک کنیم."

"در اطراف مردم در حال فرار در خیابان بودند و سعی داشتند پناه بگیرند و ما هم همین کار را کردیم."

ایستگاه مرکزی قطار بروکسل یکی از پرترددترین شاهراه‌های تردد در اروپاست.

در پی این واقعه، حرکت بسیاری از قطارها به سوی این ایستگاه موقتا متوقف شده بود تا پلیس کنترل کامل محدوده را در دست بگیرد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.