ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تنش میان کویت و فلیپین با اوج خود رسید!

تنش میان کویت و فلیپین با اوج خود رسید!در پی اخراج سفیر فیلیپین از کویت، این کشور خواستار توضیح رسمی شده است. تنش میان دو کشور بعد از قتل یک خدمت‌کار زن و گزارش‌هایی درباره بدرفتاری با زنان خدمت‌کار فیلیپینی در کویت بالا گرفته است.

دو کشور در حال همکاری برای کشف معمای قتل یک زن جوان فیلیپینی هستند که جسدش چند ماه پیش در یخچال یک خانه در کویت پیدا شد و منجر به اعتراضات گسترده در فیلیپین شد.

همزمان هفته گذشته ویدئوهایی منتشر شد که در آنها کارمندان سفارت فیلیپین در کویت در حال "نجات و امدادرسانی" به خدمت‌کاران اهل این کشور بودند که ادعا شده از سوی کارفرمایان کویتی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

کویت در واکنش به انتشار این ویدئوها مدعی شده که "قوانین کویت نقض" شده و به همین علت از سفیر فیلیپین خواسته خاک این کشور را ترک کند.

بنابر ادعای دولت فیلیپین، پلیس کویت همچنین چهار نفر از کسانی که در استخدام سفارت این کشور بودند را بازداشت کرده و برای سه نفر از دیپلمات‌های فیلیپینی هم حکم جلب صادر کرده است.

حدود ۲۶۰ هزار کارگر فیلیپینی در کویت مجوز کار دارند که دوم سوم آنها به شغل خانه‌داری و خدمت‌کاری مشغولند.

شنبه گذشته وزارت خارجه فیلیپین دو ویدئو منتشر کرد که تیم‌هایی از کارکنان سفارت این کشور را نشان می‌داد که در حال عملیات "امداد و نجات" خدمتکاران بودند.

در یکی از این ویدئوها یک زن دیده می‌شود که در حال دویدن و فرار از یک مجموعه آپارتمانی است و کمی بعد به یک خودرو می‌رسد که دوم مردی که "برای نجات او" آمده منتظرش هستند.
در پی انتشار این ویدئوها، وزارت خارجه کویت روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد استوارنامه رناتو پدرو ویلا، سفیر فیلیپین در کویت را ابطال کرده و او یک هفته فرصت دارد تا خاک کویت را ترک کند.

در اطلاعیه اخراج سفیر فیلیپین آمده که کارکنان سفارت این کشور و چند نفر دیگر "خدمت‌کاران فیلیپینی را بر خلاف قوانین کویت و قوانین بین‌المللی دیپلماتیک وقیحانه قاچاق" می‌کنند. در این اطلاعیه همچنین تاکید شده که دولت کویت مصرانه به "تعقیب و محاکمه عاملان این اقدام‌ها" خواهد پرداخت.

فیلیپین در واکنش عذرخواهی کرده اما گفته "سفارت این کشور در حقیقت به درخواست شهروندان خودش که در وضعیت ناگواری قرار گرفته بودند پاسخ داده است".

امروز (پنجشنبه ۲۶ آوریل) وزارت خارجه فیلیپین با انتشار اطلاعیه‌ای گفت رسما به سفارت کویت در مانیل نامه فرستاده و مراتب شگفتی و نارضایتی خود از اخراج آقای ویلا و بازداشت چهار نفر از کسانی که با سفارت این کشور همکاری می‌کردند را اعلام کرده است.

وزارت خارجه فیلیپین همچنین سفیر کویت در مانیل، صالح احمد الذویخ، را احضار کرده اما از سوی سفارت کویت پاسخ دریافت کرده که آقای الذویخ برای مشاوره به کویت فراخوانده شده است.

با این حال، وزارت خارجه فیلیپین می‌گوید احمد الذویخ روز سه‌شنبه گذشته به آلن پیتر کایتانو، وزیر خارجه، اطمینان داده بوده که آقای ویلا، سفیر فیلیپین در کویت، می‌تواند تا پایان دوره کاری‌اش آنجا بماند و افراد بازداشت شده هم به زوی آزاد خواهند شد.

بنابر ادعای وزارت خارجه فیلیپین، سفیر کویت در مانیل همچنین وعده داده که:

فرآیند بازگشت ۸۰۰ فیلیپینی را که در ارودگاه‌های موقت برپا شده توسط سفارت این کشور نگه‌داری می‌شوند را فراهم کند
با فیلیپینی‌هایی که به علت باطل شدن تاریخ روادیدشان بعد از مهلت قانونی و عفو عمومی که تا تاریخ یکشنبه گذشته اعلام شده بود و احتمالا بازداشت خواهند شد رفتاری انسانی داشته باشد
و همچنین به شکایات مربوط به بدرفتاری با خدمتکاران فیلیپینی که در جریان است و یا در آینده روی خواهد داد عادلانه رسیدگی کندتنش میان کویت و فلیپین با اوج خود رسید!
در ماه فوریه گذشته، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور اقتدارگرای فیلیپین، پس از بالا گرفتن تنش و اعتراض‌ها بر سر قتل یک خدمت کار زن در کویت، از همه کارگران این کشور خواست که به کشورشان بازگردند.

جسد جوانا دمافیلیس در یخچال یک آپارتمان پیدا شده که یک سال پیش از سوی مالکان آن تخلیه شده بود.

کمی بعد نادر عاصف، تبعه لبنان و همسر سوری‌اش، مونا که کارفرمایان این زن فیلیپینی بودند از سوی دادگاه غیابا به اعدام محکوم شدند و به فاصله کوتاهی هر دو نفر در سوریه بازداشت شدند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.