ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اشتباه یک سرهنگ آمریکایی، در پاکستان جنجال به پا کرد

اشتباه یک سرهنگ آمریکایی، در پاکستان جنجال به پا کردپاکستان مانع خروج یک دیپلمات آمریکایی از خاک این کشور شده است. پاکستان می‌گوید این مستشار نظامی آمریکا ماه گذشته با رد شدن از چراغ قرمز طی یک سانحه رانندگی موجب مرگ یک موتورسوار شده است.

رسانه‌های محلی پاکستان روز شنبه (۱۲ مه) گزارش کردند که آمریکا برای بردن سرهنگ جوزف امانوئل هال، مستشار نظامی سفارت آمریکا در پاکستان، یک هواپیمای ویژه ارسال کرده‌اند اما پاکستان مجوز خروج به این دیپلمات آمریکایی نداده است.

دولت آمریکا پیش‌تر با تاکید بر مصونیت دیپلماتیک سرهنگ هال به پاکستان خبر داده بود که نمی‌تواند او را بازداشت و یا محاکمه کند.

این سانحه رانندگی تنش سیاسی میان اسلام‌آباد و واشنگتن را افزایش داده است.
سانحه رانندگی
عتیق بیگ، ۲۲ ساله، ماه گذشته (هفتم آوریل) در جریان یک سانحه رانندگی در محله دامان‌کوه در شمال اسلام‌آباد کشته شد.

تصاویر دوربین‌های شهری یک خودرو سفید را نشان می دهند که گفته می شود راننده او سرهنگ هال بوده، در تصاویر این خودرو به اعتنا به چراغ قرمز به راه خود ادامه می‌دهد و تنها بعد از برخورد با موتورسوار ترمز می‌کند.

با وجود این، سفارت آمریکا در اسلام‌آباد ادعای رسان های پاکستان که می گویند سرهنگ هال در هنگام سانحه مست بوده را تکذیب کرده است.

پدر عتیق بیگ، درخواست محاکمه سرهنگ هال در دادگاه عالی پاکستان را مطرح کرده است.

روز گذشته، دادگاه عالی پاکستان که بالاترین مرجع قضایی این کشور است اعلام کرد که از نظر این نهاد سرهنگ هال "مصونیت بدون قید و شرط" ندارد.

پاکستان نام این دیپلمات آمریکایی را در لیست سیاه خود قرار داده که برای ماموران مرزی حکم ممنوع الخروجی او را دارد.

هنوز کاخ‌سفید و دولت پاکستان رسما درباره ممانعت از خروج سرهنگ هال واکنش نشان نداده‌اند.

روابط سیاسی میان واشنگتن و اسلام‌آباد از زمان سخنرانی سال نو میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با تنش همراه بوده است.

آقای ترامپ روز اول سال نو میلادی (۲۰۱۸) در توییتر پاکستان را به "حیله‌گری و فریب‌کاری" متهم کرد.

در پی این سخنان آقای ترامپ، دولت آمریکا در ماه ژانویه گذشته بخش مهمی از کمک‌های مالی خود به ارتش پاکستان و تلاش‌های این کشور برای مبارزه با تروریسم را قطع کرد و علت این تصمیم را ناراضی بودن از نتایج مبارزه پاکستان با تروریسم خواند.

پاکستان در واکنش به این تصمیم ادعای کاخ‌سفید را رد کرد و اعلام کرد به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه دیگر گزارش‌های اطلاعاتی و محرمانه خود را با آمریکا به اشتراک نخواهد گذاشت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.