ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مرگ عجیب دانشجوی آمریکایی پس از آزادی از کره شمالی

مرگ عجیب دانشجوی آمریکایی پس از آزادی از کره شمالیخانواده اتو وارمبیر دانشجوی آمریکایی که اخیرا پس از تقریبا یک سال و نیم بازداشت در کره شمالی درحالی که در کما بود آزاد شد می گوید که او درگذشته است.مرگ عجیب دانشجوی آمریکایی پس از آزادی از کره شمالی
آقای وارمبیر روز ۱۳ ژوئن آزاد شد اما پدر و مادرش فقط در روزهای منتهی به آزادی متوجه شدند که او در حالت اغما به سر می برد.

کره شمالی گفته که اتو وارمبیر ۲۲ ساله سال گذشته به دلیل بوتولیسم ( نوعی مسمومیت غذایی ناشی از کنسروهای فاسد شده) و خوردن قرص خواب پس از محاکمه‌اش به کما رفت اما پزشکان آمریکایی معالج این روایت را رد کرده اند.

خانواده وارمبیر مرگ او را به رفتار "شکنجه واری" که در کره شمالی متحمل شد نسبت داده است.

خانواده او در بیانیه ای نوشتند: "با اندوه زیاد اعلام می کنیم که پسرمان اتو وارمبیر سفر به مقصد را کامل کرده است. او ساعت ۲:۲۰ بعد از ظهر امروز درحالی که خانواده در کنارش بودند از دنیا رفت."

در این بیانیه آمده است که اتو "قادر به صحبت کردن، قادر به دیدن و قادر به عکس العمل نشان دادن به درخواست های شفاهی نبود."

"چهره اش (پس از بازگشت از کره شمالی) خیلی ناراحت و تقریبا آزرده بود. هرچند نمی توانستیم صدایش را بشنویم اما بعد از یک روز چهره اش تغییر کرد و آرامش در آن ظاهر شد. او خانه بود و به اعتقاد ما می توانست آن را حس کند."

او دانشجوی اقتصاد دانشگاه ویرجینیا بود که در ژانویه ۲۰۱۶ در حالی که به عنوان توریست به کره شمالی رفته بود، بازداشت شد.

دونالد و ملانیا ترامپ در بیانیه ای نوشتند: "برای پدر و مادر هیچ مصیبتی بالاتر از مرگ فرزند در اوج جوانی نیست. ما به خانواده، دوستان و همه دوستداران اتو می اندیشیم و برایشان دعا می کنیم."

"مرگ اتو عزم دولت من را برای جلوگیری از تراژدی های مشابهی که رژیم کره شمالی بر آدم های بی گناه تحمیل می کند راسخ تر می کند؛ رژیمی که به حاکمیت قانون یا اصل انسانیت احترام نمی گذارد. ایالات متحده یک بار دیگر با وقوع این حادثه مصیبت بار رژیم بی رحم کره شمالی را محکوم می کند."

کره شمالی گفته که اتو وارمبیر اندکی پس از آن که به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد، بیمار شد.

اما گروهی از پزشکان که او را پس از بازگشت در سینسیناتی در ایالت اوهایو معالجه می کرد گفت که "هیچ نشانه ای از بوتولیسم" نیافته است.

آنها تصور می کنند که ایست تنفسی به کمای او منجر شد. کمبود اکسیژن و خون در مغز باعث کما می شود.

پزشکان همچنین با انجام اسکن هایی تایید کردند که هیچ نشانه ای از آزار جسمی در جریان بازداشت در او دیده نمی شود.

این شهروند آمریکایی متهم شده بود که سعی داشت یک نشان تبلیغاتی را از یک هتل بدزدد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.