ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سنت بیرون انداخت زنان از خانه، در دوران قاعدگی غیرقانونی اعلام شد

سنت بیرون انداخت زنان از خانه، در دوران قاعدگی غیرقانونی اعلام شدمجلس نپال سنت اجبار زنان به خروج از خانه‌ها در دوران قاعدگی (پریود) را عملی غیرقانونی و مجرمانه اعلام کرد.

براساس قانون تازه مجلس نپال، هر شخصی که زنی را به دلیل قاعدگی مجبور به ترک خانه کند به سه ماه زندان و پرداخت ۳۰ دلار جریمه می‌شود.

این سنت که در زبان محلی "چائوپاتی" نامیده می‌شود، هنگامی برجسته شد که دو زن که به دلیل همین سنت مجبور به ترک خانه و خوابیدن در اتاقکی متروکه شده بودند، جانشان را از دست دادند.

براساس یک سنت قدیمی هندویی، زنانی که وارد دوره قاعدگی می‌شوند، و یا تازه فرزند به دنیا آورده‌اند، ناپاک و یا عامل بدشانسی محسوب می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از این زنان در این دوران مجبور به ترک خانه و زندگی در اتاقک‌های متروکه و یا طویله می‌شوند.

این سنت قدیمی در سال ۲۰۰۵ از سوی دولت نپال غیرقانونی اعلام شده بود اما هیچ جریمه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده بود و هنوز در بسیاری از مناطق روستایی غرب نپال اجرا می‌شود.

در یکی از این موارد ماه گذشته یک دختر نوجوان که در دوران قاعدگی‌اش، مجبور به خوابیدن در اتاقکی شده بود، به دلیل مارگزیدگی درگذشت.

پیش از وی نیز یک دختر ۱۵ ساله در دسامبر سال ۲۰۱۶ پس از آن که در اتاقکی متروکه به دلیل سرما، آتش روشن کرده بود تا گرم شود، بر اثر خفگی جان خود را از دست داد.

حامیان اقدام جدید پارلمان می‌گویند که باید این قانون را به طور مناسب به اجرا درآورد. اگرچه آنها در عین حال اذعان دارند که فرهنگ جامعه در این باره نیز نیازمند تغییر است.

براساس یک گزارش حقوق بشری از سوی وزارت خارجه آمریکا و بر پایه یک تحقیق انجام شده در این کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شده است، ۱۹ درصد زنان بین ۱۵ تا ۴۹ سال، در نپال این سنت را انجام می‌دهند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.