ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

جنگ لفظی رهبر کره شمالی با آمریکا / از احترام گذاشتن تا افزایش تولید موشک

جنگ لفظی رهبر کره شمالی با آمریکا / از احترام گذاشتن تا افزایش تولید موشکدونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از احترام کره شمالی برای کشورش سخن گفته و رهبر کره شمالی دستور افزایش ظرفیت تولید تسلیحات موشکی این کشور را صادر کرده است.

روز چهارشنبه، اول شهریور (۲۳ اوت)، کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی دستور داد تولید موتور سوخت جامد موشکی و کلاهک‌های موشکی افزایش یابد. کلاهک‌های موشکی قادر به حمل مهمات متعارف یا هسته‌ای است.

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در جمع هواداران خود در شهر فینیکس، آریزونا، گفته بود که "کره شمالی شروع کرده به ایالات متحده احترام بگذارد." سخنان آقای ترامپ با هشدارهای او به کره شمالی در هفته‌های اخیر تفاوت داشته است. رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اعلام آمادگی یکی از نهادهای نظامی کره شمالی برای پرتاب موشک به نزدیکی جزیره آمریکایی گوآم، از بارش "آتش و خشم" بر آن کشور سخن گفته بود.

دولت کره شمالی بعدا اعلام کرد که کیم جونگ-اون هنوز در مورد به اجرا گذاشتن طرح تهدید موشکی گوآم تصمیمی نگرفته است.

ساعاتی پس از انتشار سخنان آقای ترامپ، خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی از بازدید کیم جونگ-اون از موسسه مواد شیمیایی دانشکده علوم دفاعی آن کشور، خبر دستور او برای افزایش تولیدات موشکی را منتشر کرد. در این گزارش برای رهبر کره شمالی از عناوین رئیس حزب کارگران کره، رئیس کمیسیون اموردولتی جمهوری دموکراتیک خلق کره و فرمانده کل ارتش خلقی کره نام برده شده است.

این گزارش پس از شرح مفصل بازدید کیم جونگ-اون و آشنایی او با "فرآیند تولید کلاهک موشک بالستیک قاره پیما و موتور موشکی سوخت جامد" آمده است که رهبر کره شمالی دستور داد این مرکز "ظرفیت تولید موتور با سوخت جامد و کلاهک موشکی و موتور جت توسط مواد کربنی و ترکیبات کربنی" را افزایش دهد.

نظام سیاسی کره شمالی براساس اولویت امور دفاعی و نظامی شکل گرفته و در چند دهه اخیر برنامه موشکی و هسته‌ای خود را فعالانه دنبال کرده است.

در واکنش به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد یک رشته تحریم‌های اقتصادی را بر این کشور وضع کرده است. تحریم‌های خارجی و بودجه نظامی هنگفت کره شمالی شرایط اقتصادی ناگواری را برای مردم این کشور در پی داشته است به خصوص اینکه کمک‌های خارجی نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

مقامات و رسانه‌های کره شمالی، که حکومت این کشور را تنها نظام "مستقل و غیروابسته جهان" توصیف می‌کنند، تاکید دارند که تحریم‌های خارجی تاثیری بر اراده آنان ندارد زیرا مردم برای حمایت از انقلاب و نظام این کشور آماده هرنوع فداکاری هستند. به گزارش خبرگزاری کره شمالی، رهبر این کشور در بازدید ازموسسه مواد شیمیایی از دستاوردهای این مرکز و "کارکنان کم توقع ناشناخته" آن قدردانی کرد و دستور داد به آنان پاداش ویژه داده شود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.