ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ژاپن رهبر و 6 عضو فرقه آئوم را اعدام کرد

ژاپن رهبر و 6 عضو فرقه آئوم را اعدام کرد در ژاپن، احکام هفت عضو فرقه آئوم که به اعدام محکوم شده بودند، پس از چندین سال اجرا شده است.
روز جمعه، ۱۵ تیر (۶ ژوئیه)، شوکو آساهارا، رهبر فرقه آئوم شینریکو - روز قیامت - و شش عضو این فرقه که در ارتباط با حمله با گاز سارین به یک ایستگاه مترو در توکیو در سال ۱۹۹۵ محاکمه و مجرم شناخته شده بودند اعدام شدند. احکام اعدام این هفت زندانی جمعه در زندان‌های مختلف در ژاپن به اجرا درآمد.
شوکو آساهارا
* تصویر : شوکو آساهارا
این حمله با گاز سمی سارین صورت گرفت که در اثر آن، سیزده تن کشته شدند و حدود شصت تن به شدت آسیب دیدند و به چند صد تن دیگر نیز آسیب وارد آمد. ظاهرا انگیزه این حمله، اعتقادات مذهبی اعضای این فرقه بود هرچند آنان هرگز به ارتکاب جرم اعتراف نکردند و گفتند که در آن فرقه، اقداماتی از این قبیل به طور علنی مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

این افراد همچنین به حمله شیمیایی دیگری با استفاده از گاز سارین در سال قبل از آن متهم بودند. در آن حمله که در یکی از محله‌های شهر ماتسوموتو انجام گرفت هشت نفر کشته شدند و چند صد تن آسیب دیدند اما آسیب آنها جدی نبود. این فرقه، که در شماری از کشورهای جهان سازمان تروریستی شناخته شده، به ارتکاب عملیات خشونت‌آمیز دیگری هم متهم بوده است.

ژاپن در کنار آمریکا، تنها عضو گروه هفت کشور صنعتی پیشرفته جهان است که هنوز مجازات اعدام را لغو نکرده و صدور احکام اعدام برای برخی جرایم همچنان در قوانین ژاپن وجود دارد و گاه به اجرا گذاشته می‌شود.

حکم اعدام در ژاپن با دار و در داخل محوطه زندان اجرا می‌شود. در اجرای حکم، سه مامور اعدام همزمان تکمه باز شدن دریچه زیر پای محکومان را فشار می‌دهند تا هیچکدام مطمئن نباشد که عامل مرگ آنان بوده است.

در بعضی از سال‌ها، اجرای احکام اعدام در ژاپن افزایش قابل توجهی داشته و از جمله بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، احکام اعدام بیست و چهار تن به اجرا درآمد. ژاپن رهبر و برخی اعضای فرقه آئوم را اعدام کرد
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.