ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فروش اطلاعات سری آمریکا به رسانه ها!

فروش اطلاعات سری آمریکا به رسانه ها!یک کارمند قراردادی سازمان امنیت ملی آمریکا به درز دادن اطلاعات سری به رسانه‌ها متهم شده است. گفته می‌شود که این سند حاوی جزئیات تلاش نهادهای اطلاعاتی روسیه برای نفوذ به سیستم رأی‌گیری در آمریکا بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا رآلیتی لی وینر، ٢۵ ساله را متهم کرده که اطلاعات سری دولتی را به طور غیرقانونی در اختیار یک رسانه خبری قرار داده است. کوتاه مدتی پیش از انتشار خبر حضور خانم وینر در دادگاه، وبسایت "اینترسپت" یک سند سری متعلق به سازمان امنیت ملی آمریکا در مورد تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را منتشر کرده بود.

این سند شامل شرحی از برنامه هکرهای روسیه برای حمله سایبری به دست کم یکی از تأمین‌کنندگان نرم افزارهای مورد استفاده در سیستم رای‌گیری آمریکا و همچنین سرقت اطلاعات در مورد بیش از یکصد تن از مسئولان سازماندهی انتخابات بود. این سند مشخص نمی‌کند که آیا این برنامه به نتیجه رسید یا ناکام ماند.

خانم وینر از ماه فوریه سال جاری کارمند قراردادی سازمان امنیت ملی آمریکا بوده، اما وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا - اف‌بی‌آی - در مورد اتهام او جزئیاتی منتشر نکرده‌اند و‌ از رسانه دریافت کننده اطلاعات نامی نبرده‌اند. با اینهمه، خبرگزاری رویترز به نقل از یک "منبع مرتبط با پرونده" گزارش کرده که رسانه مورد نظر، وبسایت اینترسپت بوده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام دیگر، که بازهم از او نامی برده نشده، نوشته که سند منتشر شده توسط اینترسپت قطعا توسط سازمان امنیت ملی تهیه شده است. به گفته او، خانم وینر یکی از شش فردی بوده که به این سند دسترسی داشتند و تحقیقات صورت گرفته نشان داده که تعدادی ایمیل بین او و وبسایت اینترسپت مبادله شده است.

سند منتشر شده در وبسایت اینترسپت حاوی جزئیات جدیدی درباره تحقیقات نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در مورد ارتباط روسیه با انتخابات ریاست جمهوری اخیر است. این سند نشان می‌دهد که هکرهای نزدیک به سازمان‌های اطلاعاتی روسیه در نظر داشتند با نفوذ به سیستم ثبت نام رای‌دهندگان، بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارند و همچنین در حمایت از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه، برای بی اعتبار کردن هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، اقداماتی صورت دهند.

این سند، که می‌بایست تا سال ٢٠۴٢ محرمانه می‌ماند، حاکی از موفقیت تلاش روسیه نیست. طبق قوانین آمریکا، اکثر اسناد طبقه‌بندی شده پس از بیست و پنج سال در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، اف‌بی‌آی و چند کمیسیون کنگره آمریکا به اقدامات احتمالی روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١6 و همچنین ارتباط احتمالی دونالد ترامپ یا نزدیکان او با مأموران دولتی روسیه در خلال مبارزات انتخابات رسیدگی می‌کنند. آقای ترامپ هرگونه ارتباط غیرمتعارف با روسیه را "خبر جعلی" خوانده و مردود دانسته است. او همچنین کوشیده است که افکار عمومی را به درز اطلاعات محرمانه به رسانه‌ها جلب کند با این هدف که اعتبار نهادهای اطلاعاتی را زیر سئوال ببرد.

در جریان مبارزات انتخاباتی، دونالد ترامپ در مقایسه با هیلاری کلینتون رویکرد مساعدتری نسبت به روسیه اتخاذ کرد و حتی از ولادیمیر پوتین ستایش به عمل آورد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.