ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ترامپ نتوانست اوباماکر (obamacare) را نابود کند

ترامپ نتوانست اوباماکر (obamacare) را نابود کندطرح الغاء نظام خدمات درمانی موسوم به اوباماکر در سنای آمریکا به تصویب نرسید.

روز جمعه، ٦ مرداد (٢٨ ژوئیه)، نمایندگان مجلس سنای آمریکا با ٥١ رای مخالف در برابر ٤٩ رای موافق طرح الغاء قانون "خدمات درمانی قابل دسترس" موسوم به اوباماکر را رد کردند. طرح الغاء اوباماکر توسط اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا تدوین و ارائه شده بود اما با پیوستن سه تن از سناتورهای این حزب به مخالفان، به تصویب نرسید.

این قانون در سال ٢٠١٠ به تصویب کنگره و امضای رئیس جمهوری وقت رسید و شامل تعمیم خدمات درمانی به بخش‌های بیشتری از جامعه آمریکاست.

نشست سنای آمریکا برای بررسی این طرح در طول ساعات شب ادامه داشت و سرانجام طرفداران الغاء اوباماکر نتوانستند مخالفان آن را به حمایت از آن قانع کنند.

رای سنای آمریکا به منزله شکست سیاسی عمده‌ای برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری است که در جریان مبارزات انتخاباتی، نظام خدمات درمانی دولت اوباما را پر هزینه و فاقد کارآیی توصیف کرده و وعده داده بود در صورت انتخاب به ریاست جمهوری، آن را لغو کند و یک نظام درمانی کارآمدتر و به صرفه‌تر را به جای آن به اجرا بگذارد.

طرح الغاء اوباماکر در ماه مه سال جاری به تصویب مجلس نمایندگان کنگره آمریکا رسیده بود اما اجرایی شدن آن مستلزم تصویب در مجلس سنا بوده است. با رد طرح الغاء اوباماکر، قرار است جناح اکثریت در سنای آمریکا طرح دیگری شامل اصلاحاتی در آن را تدوین و برای بررسی و رای‌گیری مجدد در دستور کار مجلس سنا قرار دهد.ترامپ نتوانست اوباماکر (obamacare) را نابود کند
ترامپ در پیام‌های توئیتری خود از عدم تصویب طرح الغاء اوباماکر ابراز نارضایتی کرده است

حزب جمهوری‌خواه دارای اکثریت دو کرسی در سنای آمریکاست اما برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه ادامه این طرح را قابل قبول ندانسته بودند. لیزا مورکووسکی، سناتور جمهوری‌خواه از آلاسکا، با توجه به نیاز ساکنان کم درآمد حوزه انتخابیه خود به خدمات درمانی، تاکید کرده بود که وظیفه اصلی او برآوردن خواست مردم این ایالت است. اعلام موضع خانم مورکووسکی واکنش منفی رئیس جمهوری در توئیتر اورا در پی داشت.

سوزان کالین، یکی از دو سناتور ایالت مین، و جان مک‌کین، از اعضای برجسته حزب جمهوری‌خواه در سنای آمریکا نیز در کنار سناتورهای دموکرات با الغاء اوباماکر مخالفت کردند. چند روز پیش دفتر آقای مک‌کین اعلام کرد که او به سرطان مغز مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته بود. وی چند روز پیش کار خود را در سنا از سر گرفت و دونالد ترامپ در یک پیام توئیتری از بازگشت او ابراز خرسندی کرد.

در روزهای اخیر، دونالد ترامپ بارها و به خصوص با استفاده گسترده از توییتر، خواستار تصویب این طرح در مجلس سنا شده و گفته بود که اکثریت جمهوری‌خواه باید اقلیت دموکرات را هم برای لغو اوباماکر و جایگزینی یک نظام درمانی "موثر و اقتصادی" با خود همراه کنند. ساعاتی پیش از رای‌گیری در سنا، رئیس جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت: "سناتورهای جمهوری‌خواه، راه بیفتید! بعد از هفت سال انتظار به مقصد برسید. به آمریکا یک نظام حمایت درمانی بزرگ بدهید!"

پس از اعلام نتیجه رای‌گیری، وی با ابراز ناخرسندی از این رای در توئیتر خود نوشت: "۳ جمهوری‌خواه و ۴۸ دموکرات مردم آمریکا را مایوس کردند. همانطور که از اول هم گفته بودم، بگذارید اوباماکر از درون فرو بریزد، بعد دست به کار خواهید شد. نگاه کنید!"

در چند ماه گذشته، حزب جمهوری‌خواه، که اکثریت کرسی‌های هر دو مجلس کنگره و همچنین ریاست جمهوری را در اختیار دارد، برای لغو برنامه خدمات درمانی "اوباماکر" در تلاش بوده است. این طرح چند میلیون آمریکایی را که پیشتر از بیمه درمانی برخوردار نبودند زیر پوشش قرار داده است.

طی هفت سالی که از اجرایی شدن برنامه اوباماکر گذشته، جمهوری‌خواهان همواره آن را هدف انتقاد قرار داده‌اند اما به گفته ناظران، هرگز برنامه مشخصی برای جایگزینی آن مطرح نکردند. همچنین، با وجود حمایت شدید دونالد ترامپ از لغو این برنامه، او نیز رهنمود مشخصی در این مورد در اختیار نمایندگان حزب در کنگره قرار نداده است.

در چند روز اخیر، مصوبه مجلس نمایندگان شامل الغاء کامل و فوری برنامه اوباماکر و اصلاحیه اولیه سنا به منظور الغاء آن طی دو سال نتوانست حمایت اعضای مجلس سنا را کسب کند و سرانجام شامگاه گذشته سناتورهای جمهوری‌خواه با تغییراتی در مصوبه اولیه مجلس نمایندگان، آن را در دستور کار قرار دادند.

این طرح حدود هجده میلیون نفر را از پوشش اوباماکر خارج می‌کرد اما "اسکلت" آن را برجای می‌گذاشت با این منظور که با یافتن جایگزین مناسبی برای نظام خدمات درمانی اوباماکر، کل این نظام لغو و نظام مورد نظر جمهوری‌خواهان جایگزین آن شود.

با رای منفی سنای آمریکا، مصوبه مجلس نمایندگان موضوعیت خود را از دست داده و هر اقدام دیگری در راستای الغاء اوباماکر مستلزم تدوین و ارائه طرح جدیدی است.

مجلس سنای آمریکا یکصد نماینده دارد که در دوره کنونی، ۵۲ سناتور از حزب جمهوری‌خواه و ۴۸ نفر از حزب دموکرات هستند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.