ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

یکی از بزرگ ترین قاچاقچیان مواد مخدر جهان به آمریکا تحویل داده شد!

یکی از بزرگ ترین قاچاقچیان مواد مخدر جهان به آمریکا تحویل داده شد!دولت کلمبیا می‎گوید واشنگتن پرادو آلاوا - که به قاچاق بیش از ۲۵۰ تن کوکائین در ظرف یک دهه گذشته متهم بوده - را به آمریکا تحویل داده است. واشنگتن پرادو آلاوا، شهروند اکوادور، متهم است که یکی از بزرگ ترین قاچاقچیان مواد مخدر در کشورهای آمریکای لاتین است. او به صدور دستور قتل قضات دادگاه و ماموران پلیس در اکوادور نیز متهم است.

آلاوا به "پابلو اسکوبار" اکوادور شهرت دارد. پابلو اسکوبار - قاچاقچی معروف کلمبیایی و رهبر کارتل مدئین - در سال ۱۹۹۳ میلادی کشته شد.

مقامات در کلمبیا می گویند آلاوا پیشتر قصد داشت که به گروه شورشی چپگرای فارک بپیوندد؛ فارک در سال ۲۰۱۶ میلادی پس از پنج دهه نبرد، با دولت کلمبیا توافق صلح امضا کرد.

متهم در ماه آوریل ۲۰۱۷ میلادی در حالی که به همراه خانواده خود به شهر کالی کلمبیا سفر کرده بود، دستگیر شد.

دادستان ها می گویند که او در نواحی ساحلی اقیانوس آرام اکوادور و کلمبیا فعال بوده است. به گفته آنها، متهم محموله‎های کوکائین خود را با قایق های تندرو به کشورهای دیگر از جمله مکزیک منتقل می کرد و محموله‎ها از مکزیک به آمریکا فرستاده می‎شد.

آمریکا به دنبال دستگیری و محاکمه واشنگتن پرادو آلاوا بوده است؛ سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا با کلمبیا همکاری‏های نزدیکی دارد.

دولت کلمبیا اعلام کرده است که واشنگتن پرادو آلاوا را روز شنبه (۲۴ فوریه) از زندانی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، به مقامات آمریکا تحویل داده است تا برای محاکمه به ایالات متحده منتقل بشود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.