ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نگرانی های شدید در پی کشف ابزارهای جاسوسی در نقاط مختلف آمریکا

نگرانی های شدید در پی کشف ابزارهای جاسوسی در نقاط مختلف آمریکادولت آمریکا گفته است ابزارهای جاسوسی را که قادر به ردیابی تلفن‌های همراه و همچنین مکالمات و پیام های تلفنی هستند در واشنگتن و جاهای دیگر کشف کرده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است که "فعالیت‌های غیرمتعارفی" را مشاهده کرده که با نشانه‌های استفاده از ردیاب های "استنیگریز" موبایل منطبق است.

استینگریز، نام تجاری نوعی یابنده بین‌المللی هویت کاربران تلفن همراه، ابزار شنود تلفن همراه است که دکل‌های آنتن تلفن همراه را تقلید می‌کند.نگرانی های شدید در پی کشف ابزارهای جاسوسی در نقاط مختلف آمریکا
این وسیله که اندازه آن از یک کیف معمولی بزرگتر نیست، با ارسال علایمی به تلفن‌های همراه آنها را فریب داده و وادار می‌کند تا اطلاعات مربوط به مکان و هویت کاربر را ارسال کنند.

هرچند وزارت امنیت داخلی گفته که نمی‌داند چه کسانی از این ابزارها استفاده کرده‌اند، اما گفته که احتمالا توسط جاسوسان و مجرمان خارجی استفاده شده است. این وزارتخانه همچنین چنین ابزارهایی را "خطری فزاینده" خوانده است.

گفته شده این ابزارها همچنین قادر به ردیابی تلفن همراه یک مظنون و گردآوری اطلاعات درباره تلفن های عابرانی هستند که در نزدیکی آن قرار دارند.

این اولین باری است که دولت آمریکا درباره استفاده از چنین ابزارهای جاسوسی غیرمتعارف درواشنگتن اعتراف می‌کند.

افشای چنین ابزارهای جاسوسی پس از آن صورت گرفت که ران وایدن، از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی این کشور درباره استفاده غیرمجاز از چنین ابزارهای سوال کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به پاسخ این نامه به دفتر این سناتور دست یافته است. در این نامه یکی از مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا از وجود "فعالیت هایی غیرعادی" در پایتخت خبر داده که ظاهرا با ردیاب های "استینگریز"هماهنگ هست.

وزارت امنیت داخلی در این نامه همچنین گفته که فعالیت‌های مشابهی را در خارج از واشنگتن مشاهده کرده که نمی‌تواند آنها را به ابزارها و یا منابع مشخصی منتسب کند.

استفاده از ردیاب‌های "استینگریز" توسط نیروهای پلیس در سراسر آمریکا، توسط اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا ردیابی شده است. گفته شده که ۳۷ سازمان در ۲۵ ایالت چنین ابزارهایی را در اختیار دارند، اما این احتمال وجود دارد که شمار بیشتری سازمان و موسسه هم باشند که رسما استفاده از چنین ابزارهایی را اعلام نکرده اند.

سیاستمداران در واشنگتن نگرانند که دولت های خارجی هم از چنین ابزارهایی استفاده کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.