ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

طرح ترامپ برای تولید برق از دیوار مرزی با مکزیک!

طرح ترامپ برای تولید برق از دیوار مرزی با مکزیک!دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در نظر دارد از دیوار مرزی با مکزیک برق تولید کند.

رئیس جمهوری آمریکا در جمع هواداران خود در شهر سیدار رپیدز، ایالت آیوا، از طرح احداث دیوار مرزی با مکزیک برای تولید انرژی سخن گفته است. در جریان مبارزات انتخاباتی، آقای ترامپ از ورود مهاجرت غیرقانونی از طریق مرز جنوبی با مکزیک به عنوان یکی از عوامل ایجاد مشکلات عمده اقتصادی و اجتماعی آمریکا نام برد و قول داد در صورت پیروزی در انتخابات یک دیوار مرتفع مرزی بین دو کشور ایجاد کند.طرح ترامپ برای تولید برق از دیوار مرزی با مکزیک!
در حالیکه هنوز گزارشی از پیشرفت کار در زمینه احداث دیوار در دست نیست، دونالد ترامپ در سخنرانی خود در سیدار رپیدز تاکید کرد که "دیوار را می‌سازیم، برنامه‌ریزی آن را شروع کرده‌ایم، دیوار ساخته خواهد شد." او در میان ابراز احساسات حاضران که شعار می‌دادند "دیوار می‌خواهیم!" افزود: "ما دیوار را می‌سازیم، به دیوار احتیاج داریم تا نفوذ مواد مخدر به داخل را متوقف کنیم."

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که مردم نمی‌دانند که برای برنامه‌ریزی ساخت دیوار هزینه‌هایی هم شده است. او گفت: "اما حالا نظری را مطرح می‌کنم که مطمئن نیستم قبلا کسی آن را شنیده باشد."

وی با اظهار اینکه "من سازنده‌ام و احتمالا ساختن را بهتر از هر کاری بلدم" گفت که "چیزی منحصر به فرد به فکرمان ر سیده" و افزود: "منظورم در مرز جنوبی است که آفتاب فراوان و حرارت فراوان داریم."

آقای ترامپ در توضیح این طرح گفت: "فکر می‌کنیم که دیوار را به صورت یک دیوار آفتابی بسازیم تا بتواند انرژی تولید کند و خرجش را در آورد. به این ترتیب، مکزیک هم ناچار است پول خیلی خیلی کمتری بپردازد که این هم خوب است." هنگام طرح موضوع ساخت دیوار مرزی، آقای ترامپ در برابر انتقاداتی که از هزینه سنگین آن می‌شد اطمینان می‌داد که مکزیک مجبور خواهد بود پول آن را بپردازد.

در حال حاضر، حصارهایی در بخش‌های از مرز دو کشور ایجاد شده اما مانعی جدی در برابر عبور مرزی محسوب نمی‌شود. در طرح مورد نظر آقای ترامپ، یک دیوار مرتفع و غیرقابل عبور در طول بیش از سه هزار و دویست کیلومتر خطر مرزی جای حصارهای فعلی را خواهد گرفت. مقامات مکزیکی گفته‌اند که به هیچ وجه هزینه احداث دیوار مرزی را برعهده نخواهند گرفت.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی برنامه‌های دیگری را هم وعده داد که بعضی از آنها جنجال برانگیز توصیف شده است. با گذشت شش ماه از آغاز دوره ریاست جمهوری، به نظر نمی‌رسد که در جهت اجرای برخی از این طرح‌ها گام اساسی برداشته شده باشد در حالیکه بعضی دیگر از شکل اولیه فاصله بسیار گرفته و عمل به وعده های دیگری مانند سختگیری در مورد ورود مسلمانان به ایالات متحده با موانع عمده‌ای مواجه شده که ظاهرا آقای ترامپ پیش‌بینی نمی‌کرد.

به گفته منتقدان آقای ترامپ، او که تجربه‌ای در اداره امور حکومتی نداشت، در جریان مبارزات انتخاباتی بر این باور بود که قادر است با استفاده از روش‌های مدیریتی خود در امور بازرگانی، به سادگی بسیاری از مشکلات کشورش را حل کند. او دولت‌های قبلی را متهم می‌کرد که به خاطر نگرش سنتی و ناکارآیی و از کارافتادگی تشکیلات سیاسی و اداری کشور، به خواست مردم ترتیب اثر نداده‌ و منافع واقعی ایالات متحده را نادیده گرفته‌اند.

در واکنش به سخنرانی رئیس جمهوری در آیوا، بعضی کاربران در شبکه‌های اجتماعی این اظهارات را "خیالپردازی" توصیف کرده‌اند هر چند نوار ویدیوئی این سخنرانی نشان می‌دهد که وعده دیوار خورشیدی با استقبال پرشور طرفداران وی مواجه شد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.