ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عفو محمدعلی کِلی بوکسور مشهور، توسط دونالد ترامپ

عفو محمدعلی کِلی بوکسور مشهور، توسط دونالد ترامپدونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته که ممکن است حکم محکومیت محمد علی قهرمان بوکس را عفو کند در حالیکه وکیل او می‌گوید که او در سال ۱۹۷۱ بخشیده شده است.

آقای ترامپ قبل از ترک کاخ سفید به مقصد جلسه سران گروه ۷ به خبرنگاران گفت که درباره محمد علی، قهرمان بوکس و بعضی‌های دیگر "خیلی جدی فکر می‌کرده است."

محمد علی، بوکسور افسانه‌ای آمریکا و چهره سرشناس جنبش مدنی سیاهپوستان آمریکا در سال ۱۹۶۷ به دلیل خودداری از شرکت در جنگ ویتنام و نرفتن به خدمت سربازی محکوم شد.

وکیل خانوادگی محمد علی می‌گوید که لازم به عفو او نیست چون او در سال ۱۹۷۱ از طرف دیوان عالی آمریکا عفو شده بود.

ران توییل، وکیل خانواده آقای علی در یک بیانیه اعلام کرد که "ما از احساسات آقای رئیس جمهور قدردانی می‌کنیم اما نیازی به عفو و بخشش نیست. دیوان عالی آمریکا حکم محکومیت محمد علی به اتهام نرفتن به سربازی را در سال ۱۹۷۱ لغو کرده است."

ترامپ گفته است که محمد علی که در سال ۲۰۱۶ درگذشت، یکی از سه هزار نفری است که او درباره بخشودن و عفو آنها فکر می‌کند و گفته می‌شود که با بسیاری از آنها با بی عدالتی رفتار شده است.

محمد علی (کاسیاس کلی) دارنده عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان و از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی جهان به شمار می‌رود.

نزدیک به سه سال پیش، محمد علی (کلی)، قهرمان سابق بوکس از پیشنهاد دونالد ترامپ برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا انتقاد کرد. آن زمان آقای ترامپ به عنوان نامزد انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه خواستار توقف "کامل" ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

محمد علی در بیانیه خود خطاب به "نامزدهایی که می‌خواهند مانع از ورود مسلمانان به آمریکا شوند" گفته بود که "آنها بسیاری از مردم را از آموختن و تلاش برای درک بهتر دیدگاه‌های اسلام دور کرده‌اند."

قانون اساسی آمریکا به رئیس جمهور اجازه می دهد حتی در مواردی که فرد هنوز در ارتباط با جرایم فدرال متهم یا محکوم نشده تخفیف یا عفو کامل اعطا کند، اما این حق در مورد جرایم ایالتی صادق نیست.

گفته می‌شود که در حال حاضر ٩ هزار درخواست عفو از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به جا مانده است و به گفته مارک اوسلر استاد حقوق دانشگاه سن توماس دولت ترامپ هم در مورد این گروه اقدام قابل توجهی انجام نداده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.