ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

خبر 10 برابر شدن سلاح‌های هسته ای آمریکا از شبکه NBC، خشم ترامپ را برانگیخت

خبر 10 برابر شدن سلاح‌های هسته ای آمریکا از شبکه NBC، خشم ترامپ را برانگیختدونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به گزارشی در شبکه "ان بی سی" آمریکا هشدار داده که اجازه پخش برنامه‌های این شبکه و شبکه هایی که به گفته او اخبار جعلی درباره اش منتشر می کنند را به چالش خواهد گرفت.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا پیشتر گزارش داد که آقای ترامپ در ماه ژوئیه امسال در دیدار با مقامات ارشد نظامی کشورش خواهان ۱۰ برابر شدن تعداد سلاح های هسته ای کشور شده بود، بدون آنکه از پیامدهای مالی، نظامی و بین المللی درخواستش اطلاع درستی داشته باشد.خبر 10 برابر شدن سلاح‌های هسته ای آمریکا از شبکه NBC، خشم ترامپ را برانگیخت
آقای ترامپ نه فقط گزارش را تکذیب کرده که در شبکه توییتر به طور تلویحی تهدید به به چالش کشیدن پروانه پخش برنامه‌های ان بی سی و رسانه هایی کرده که به گفته او اخبار جعلی منتشر می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درخواست اتمی نسبت داده شده به او را ساختگی خواند و گفت: "ژنرال ها می توانند به شما بگویند که این گزارش ها جعلی است. این رسانه ها منابعی دارند که به نظر من اصلا وجود ندارند. منابعشان هم ساختگیست."

دونالد ترامپ که در کاخ سفید در یک نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، صحبت می کرد به خبرنگاران گفت که گسترش زرادخانه هسته ای آمریکا را غیرضروری می داند، اما این زرادخانه باید مدرنیزه و بازسازی شود.

او گفت: "ما الان سلاح های هسته ای زیای داریم. من می خواهم که این سلاح ها در شرایط عالی و به شکل بی عیب و نقضی نگه داشته شوند.."

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، هم گزارش شبکه ان بی سی را کاملا اشتباه و غیرمسولانه خوانده است.

تنش بین ان‌بی‌سی و دونالد ترامپ در روزهای اخیر بالا گرفته است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی، به تازگی گزارش کرده بود که آقای تیلرسون پشت سر دونالد ترامپ، او را "کودن" خوانده بود. فردای انتشار این گزارش، آقای تیلرسون یک جلسه خبری گذاشت و به سوال‌های گوناگون خبرنگاران پاسخ داد به جز اینکه آیا واقعا چنین اظهار نظر تندی درباره رئیس جمهوری کرده یا نه.

مجله فوربز با آقای ترامپ به تازگی گفتگویی انجام داده و از جمله درباره همین موضوع از او پرسیده است.

آقای ترامپ در پاسخ همان جواب همیشگی‌اش را داده که اینها به نظرش "خبر دروغند" اما در عین حال گفته: "اگر واقعا گفته باشد، باید یک آزمون هوش بین ما برگزار شود. بعد خواهم گفت چه کسی برنده می‌شود."
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.