ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اخراج مهاجران جوان از آمریکا، و مخالفت هم حزبی های ترامپ با این طرح

اخراج مهاجران جوان از آمریکا، و مخالفت هم حزبی های ترامپ با این طرحپل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور هم‌حزبی‌اش خواسته است در اخراج مهاجران جوان بی‌مجوز دست نگه دارد.

آقای ترامپ گفته بود قصد دارد به برنامه "داکا" پایان دهد که از دولت باراک اوباما باقی مانده است و به آن گروه از مهاجر‌ان بی‌مجوز که در دوره کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند، به طور موقتی اجازه اقامت در آمریکا می‌دهد.

با این برنامه جلوی اخراج صدها هزار مهاجر جوان گرفته شده و به آنها اجازه کار و تحصیل داده شده است.

کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه تصمیمش را در این باره اعلام می‌کند.

علاوه بر شنبه و یک‌شنبه که تعطیلات معمول آخر هفته است، روز دوشنبه هم در آمریکا روز ملی کارگر است که از تعطیلات رسمی این کشور محسوب می‌شود.اخراج مهاجران جوان از آمریکا، و مخالفت هم حزبی های ترامپ با این طرح
پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، خواسته است به کنگره اجازه دهد "روی این مساله کار کند."

این چهره ارشد جمهوری‌خواه گفته است که "گفت‌وگوهایی با کاخ سفید شده است" و آقای ترامپ هم در پی "راه‌حلی انسانی برای این مشکل است".

او گفته است: "افرادی الآن در برزخ اند. بچه‌هایی که کشور دیگری برای خود نمی‌شناسند؛ کسانی که والدین‌شان آنها را به این‌جا آورده‌اند و وطن دیگری ندارند."

نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان، از این حرف‌های رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان استقبال کرده و گفته است که از آنها "دل‌گرم" شده است.

او از پل رایان خواسته است که هفته آینده با اعضای دموکرات کنگره دیدار کند تا درباره "راه‌حل قانونی جامع" در این باره رای‌زنی کنند.

با این موضع‌گیری، پل رایان هم به گروه کوچک ولی فزاینده اعضای جمهوری‌خواه کنگره پیوسته است که علیه لغو برنامه "داکا" موضع گرفته‌اند.

موضع تند علیه مهاجرپذیری، یکی از شعارهای انتخاباتی اصلی دونالد ترامپ بود و از آغاز ریاست‌جمهوری او، تعداد اخراج مهاجران بی‌مجوز افزایش یافته است.

با این حال چهره‌های اقتصادی گفته‌اند که مهاجرپذیری به نفع اقتصاد آمریکاست و پایان‌دادن به برنامه داکا، به رشد اقتصادی و عواید مالیاتی آمریکا لطمه می‌زند.

با وجود موضع‌گیری‌های قبلی آقای ترامپ علیه این برنامه بازمانده از سال ۲۰۱۲، او بعدا گفت که این مساله "خیلی خیلی دشوار" است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است خیلی از کسانی که با این برنامه توانسته‌اند به طور موقتی اجازه اقامت در آمریکا بگیرند، "بچه‌های خارق‌العاده‌ای" هستند و او قصد دارد در قبال آنها "سخاوت‌مندانه" رفتار کند.

اوایل دولت دونالد ترامپ وزارت امنیت داخلی آمریکا که امور مهاجرتی به آنها مربوط است، اعلام کرد قوانین مهاجرتی موجود را محکم‌تر اجرا می‌کند و بخش‌نامه‌هایی صادر کرد که فهرست مهاجران بی‌مجوز در اولویت اخراج سریع را گسترش داد.

این تصمیم‌های جدید وزارت امنیت داخلی، بر افرادی که شامل برنامه داکا می‌شدند تاثیری نگذاشت ولی آینده این برنامه را در ابهام برد.

برنامه داکا حدودا ۷۵۰ هزار نفر را از اخراج معاف کرده است.

فقط افراد زیر ۳۰ سال می‌توانند درخواست کنند شامل این برنامه شوند.

آنها باید اطلاعات شخصی‌شان را برای وزارت امنیت داخلی بفرستند. از این بین کسانی شامل این برنامه می‌شوند که سابقه سوء نداشته باشند، در حال تحصیل باشند یا به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده باشند و یا بدون‌مشکل از خدمت نظامی مرخص شده باشند.

اگر پذیرفته شوند، دولت آمریکا می‌پذیرد که هر گونه اقدام درباره وضعیت اقامتی آنها را برای یک دوره دو ساله "به تعویق اندازد".

اغلب کسانی که شامل این برنامه می‌شوند از مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای لاتین هستند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.