ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

وزیر امور خارجه آمریکا بالاخره برکنار شد

وزیر امور خارجه آمریکا بالاخره برکنار شددونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه را از سمت خود برکنار کرده و مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به عنوان جایگزین او معرفی کرده است.
ترامپ در توییت
آقای ترامپ در توییت خود اعلام کرده است که جینا هسپل، از افسران ارشد اطلاعاتی سیا، به عنوان "اولین زن" به ریاست این سازمان منصوب می‌شود.
رئیس جمهور آمریکا در این توییت از خدمات آقای تیلرسون تشکر کرده و نوشته که مطمئن است آقای پمپئو در سمت جدید خود به عنوان وزیر امور خارجه "کارش را عالی انجام خواهد داد".
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
مایک پمپئو از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران (برجام) است و انتصاب او در حالی صورت گرفته که دو ماه دیگر دولت آمریکا باید نظرش را درباره پایبندی ایران به توافق هسته‎ای اعلام کند.

تأیید نکردن این پایبندی که به این معنا است که تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا ادامه نخواهد یافت. دولت آمریکا می‌‎گوید اگر برجام "اصلاح" نشود، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نخواهد کرد.

دیروز دوشنبه ۱۲ مارس آقای تیلرسون گفته بود که با ارزیابی بریتانیا درباره دخالت روسیه در مسموم کردن یک جاسوس سابق روس موافق است و گفته بود که عاملان این کار باید مجازات شوند. این سخنان با موضع‌گیری کاخ سفید درباره این موضوع مغایر بود.

اختلاف نظر میان رکس تیلرسون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور، بارها بر سر مسائل مختلف از جمله چگونگی برخورد با کرده شمالی رسانه‌ای شده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.