ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازداشت یکی از نزدیکان ترامپ، به اتهام پولشویی و لابی‌گری غیرقانونی

بازداشت یکی از نزدیکان ترامپ، به اتهام پولشویی و لابی‌گری غیرقانونیپل منافارت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به علت تلاش برای تماس با شاهدان پرونده‌اش روانه زندان شد تا مدت زمان پیش از برگزاری دادگاه را در بازداشت به سر ببرد. او به پولشویی، لابی‌گری غیرقانونی برای کشور خارجی و فرار مالیاتی متهم است.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه دو هفته پیش آقای منافارت را به تلاش برای تماس با شاهدان و درخواست برای تغییر روایت آنها روبرو شد. آقای مولر با طرح این اتهام از دادگاه خواسته بود حق آزادی مشروط آقای منافارت و وثیقه او را باطل و او را تا زمان حضور در دادگاه زندانی کند.

درخواستی که روز جمعه (پانزدهم ژوئن) قاضی امی برمن جکسون به آن رسیدگی کرد.

این قاضی دادگاه ناحیه‌ای در واشنگتن، پایتخت، گفت آقای منافارت بر خلاف تعهدی که هنگام صدور آزادی مشروط و قبول وثیقه داده بود با استفاده از اپلیکیشن‌های رمزگذاری شده بروی موبایل با شاهدانی که قرار بوده در دادگاه حاضر شوند تماس گرفته تا بلکه روایت آنها را به نفع خود تغییر دهد.

قاضی جکسون روز جمعه با اشاره به این تلاش آقای منافارت گفت: "اینجا مدرسه راهنمایی نیست که من موبایل را از دستت بگیرم... از اعتمادی که به شما کردیم سوء استفاده کردی" و طوری رفتار کرده که دادگاه و امر قضا را هم چون مناسبات کاری فرض کرده است.

دستور قاضی دادگاه خیلی زود با واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری روبرو شد که آن را حکمی "بسیار غیرمنصفانه و شداد" خواند. این در حالی است که آقای منافارت هنوز در چند دادگاه متعددی که علیه‌اش شکایت شده حضور نیافته است. بازداشت یکی از نزدیکان ترامپ، به اتهام پولشویی و لابی‌گری غیرقانونی
اتهام های پل منافارت چیست؟

پل منافارت که دادگاه رسیدگی به بخشی از اتهام‌های او سه ماه دیگر (سپتامبر) آغاز می‌شود متهم است که حدود ۳۰ میلیون دلار درآمد خارجی خود را بدون اطلاع به اداره مالیات وارد کشور کرده و تلاش کرده از طریق خرید مسکن و اقدامات دیگر این ملبغ را پولشویی کند.

او همچنین متهم است که بدون ثبت نام رسمی به عنوان لابی گر یک دولت خارجی، وارد کارزارهای انتخاباتی اوکراین شده است.

او علاوه بر اتهام پولشویی و لابی‌گری غیرقانونی به فرار مالیاتی هم متهم است که رسیدگی به پرونده مربوط به آن ماه آینده در دادگاه آغاز خواهد شد.

اگرچه هیچ کدام از این اتهام‌ها به مدت کوتاه ریاست او بر ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مرتبط نیست اما ناظران در واشنگتن می‌گویند بازرس ویژه رابرت مولر بنا دارد با تحت فشار گذاشتن پل منافارت او را وادار به همکاری با پرونده ترامپ- روسیه کند.

اگر آقای منافارت، ۶۹ ساله، در دادگاه‌های پیش رو مقصر شناخته شود ممکن است مابقی عمرش را در زندان سپری کند.

او که همان اوت ساتل ۲۰۱۶ و سه ماه قبل از روز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری از ستاد دونالد ترامپ کنار گذاشته شده بود پاییز پارسال از سوی بازرس ویژه به دادگاه کشیده شده و از آن زمان با قید وثیقه در آزادی مشروط به سر می‌برد.

قاضی به او اجازه ترک شهر الکساندریا (در جنوب واشنگتن دی‌سی) را نداده بود به او دستگاه ردیاب پلیس وصل شده بود.

پای او پس از آن به دادگاه باز شد که پلیس تابستان پارسال به طور ناگهانی صبح خیلی زود به خانه‌اش یورش برد و همه مدارک و رایانه‌های او را ضبط کرد.

اگرچه آقای ترامپ پس از اخراج پل منافارت از ستادش تلاش کرد از او فاصله بگیرد، اما بسیاری از ناظران انتخابات سال ۲۰۱۶ نقش پل منافارت و راجر استون، دیگر لابی‌گر قهار و نه چندان خوشنام واشنگتن را در پیروزی کارزار آقای ترامپ را بسیار تعیین‌کننده می‌دانند.
منبع : edition.cnn.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.