ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

طراح حملات 11 سپتامپر، افشاگری می کند

طراح حملات 11 سپتامپر، افشاگری می کندخالد شیخ محمد، از متهمان اصلی حمله یازدهم سپتامبر که خود را طراح این حمله می‌داند از مقام‌های آمریکا اجازه خواسته تا بتواند اطلاعاتی را که درباره جینا هسپل نامزد تازه آقای ترامپ برای سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) دارد در اختیار کنگره این کشور بگذارد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده آقای محمد که در بازداشتگاه گوانتانامو زندانی است از یک قاضی اجازه خواسته تا شش پاراگراف حاوی اطلاعاتی درباره خانم هسپل را در اختیار دیگران بگذارد یا نه.

خالد شیخ محمد در سال ۲۰۰۳ در پی دستگیری‌اش توسط سی‌آی‌ای شکنجه شده بود. مشخص نیست که دادگاه چنین اجازه‌ای به آقای محمد داده یا خیر. خانم هسپل به دلیل نقشش که در یک بازداشتگاه مخفی سیا در تایلند داشته با انتقادات زیادی روبروست.

در این بازداشتگاه افراد مظنون، با القای حس خفگی شکنجه شده بودند.

خانم هسپل در آغاز جلسه پرسش و پاسخ با کمیته اطلاعات سنا وعده داد درصورت تایید ریاست او برای سازمان اطلاعات مرکزی برنامه‌ بازجویی و بازداشت مخفی مظنونان از سرگرفته نمی‌شود.

خانم هسپل به این کمیته گفت اگر اکنون به شرایط آن زمان نگاه کنیم، باید گفت سازمان برای اجرای برنامه بازداشت و بازجویی آماده نبود.

نامزد تازه آقای ترامپ برای سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا گفت: "به عنوان کسی که در آن دوره پرتلاطم کار کرده می‌توانم بدون هیچ تردیدی، تعهد شخصی بدهم در دوران رهبری من چنین برنامه‌ای از سرگرفته نمی‌شود."

به گفته یکی از وکلای خالد شیخ محمد تقاضای او برای ارائه اطلاعات به کمیته اطلاعات سنا با جیمز پل، قاضی ارتش آمریکا مطرح شده است.

به گزارش نیویورک تایمز وکیل آقای محمد گفته است نمی‌تواند محتوای اطلاعات را افشا کند.

خالد شیخ محمد پاکستانی تبار است اما در کویت متولد شده است.

او در سال ۲۰۰۳ در پاکستان دستگیر شد و در سال ۲۰۰۶ به گوانتانامو منتقل شد.

اسناد سی‌آی‌ای نشان می‌دهد او ۱۸۳ بار با القای حس خفگی شکنجه شده است.

بسیاری از دموکرات‌ها در سنای آمریکا در قبال نامزدی خانم هسپل موضع مخالف گرفته‌اند.

خانم هسپل سابقه‌ای ۳۰ ساله به عنوان افسر اطلاعاتی دارد. او در سال ۲۰۰۲ مسئول بازداشتگاهی مخفی در تایلند بود که مظنونان در آن شکنجه می‌شدند. خبرنگاران او را به تندی دیدگاه‌هایش می‌شناسند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، این بازداشتگاه‌های مخفی را که به عنوان بخشی از برنامه "بازجویی‌های پیشرفته" در دوران جورج دبلیو بوش، آغاز شد متوقف کرد.

با این همه آقای ترامپ از حامیان برخوردهای شدید و شکنجه در زمان بازجویی است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.