ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

ماجرای فردی که قصد کشتار ایرانی ها را داشت

ماجرای فردی که قصد کشتار ایرانی ها را داشتکارمند میکده ای که محل دستگیری مظنون به قتل یک مرد هندی در حمله ای ظاهرا نژادی بود در تماس با پلیس گفته بود که مظنون از تیراندازی و قتل "دو ایرانی" صحبت کرده است.

آدام پورینتون ۵۱ ساله یک مرد هندی را روز چهارشنبه پیش در میکده ای در شهر اولات واقع در کانزاس کشت. یک هندی دیگر و یک آمریکایی هم در این حمله زخمی شدند.ماجرای فردی که قصد کشتار ایرانی ها را داشت
مظنون پنج ساعت بعد در رستورانی در ۱۳۰ کیلومتری آنجا در ایالت میزوری دستگیر شد. کارمند همین رستوران بود که اطلاعات تازه را به پلیس داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صدای ضبط شده مرکز تماس های اضطراری ۹۱۱ پلیس و اورژانس در بخش هنری کانزاس نشان می دهد که کارمند میکده محل دستگیری مظنون به پلیس گفته بود که بدون به صدا در آوردن آژیر به ساختمان نزدیک شوند چون مظنون ممکن است "وحشت کند" و "اتفاق بدی بیافتد."

سرینیواس کوچیبوتلا روز چهارشنبه پس از تیراندازی جان باخت. آلوک ماداسانی دوست آقای کوچیبوتلا که او هم هندی است و یک آمریکایی در این حمله زخمی شدند.

آدام پورینتون قرار بود روز دوشنبه در دادگاه حاضر شود. او به قتل درجه یک و تلاش برای قتل درجه یک متهم شده است.

شاهدان عینی به روزنامه "کانزاس سیتی استار" گفتند که مهاجم پیش از تیراندازی فریاد زد: "از کشور من بیرون بروید."

یک کارمند میکده هم گفت که مهاجم پیش از تیراندازی فحش های نژادی می داد.

کارمند محل دستگیری پورینتون در تماس با ۹۱۱ گفت که مردی به این میکده آمده و گفته "کار خیلی بدی" کرده و حالا درحال گریز از چنگ پلیس است.

او گفت: "او از من پرسید آیا می تواند پیش من و شوهرم بماند و نخواهد گفت چه کرده. من سوال پیچش کردم و او بعد گفت اگر قبول کنم که خانه ما بماند خواهد گفت که چه کرده. بالاخره به حرف آمد و گفت که به دو ایرانی در اولات تیراندازی کرده و آنها را کشته."

مقام ها هنوز در مورد انگیزه احتمالی حمله اظهار نظر نکرده اند.

گفته می شود که مجروح دیگر به نام ایان گریلوی ۲۴ ساله ظاهرا برای متوقف کردن مهاجم مداخله کرده بود.

ایان گریلو گفته احساس می کرده باید کاری بکند چون خانواده ها و بچه ها آنجا حضور داشتند. او گفت خوشحال است که مردم بعد از این حادثه متحد شده اند و "خیلی خوب است که می شود این امید را به مردم داد که همه از همه متنفر نیستند."

ماداسانی هم یکشبنه شب در مراسم گرامیداشت قربانی در کانزاس حمله را "جنایتی بی معنی" خواند.

او این حمله را "حادثه ای نادر" توصیف کرد که "نشان دهنده نگرش مردم کانزاس، غرب میانه و ایالات متحده نیست."

دولت هند این حادثه را تکان دهنده توصیف کرده است.

خبر این قتل در هند انعکاس گسترده ای از جمله در شبکه های اجتماعی داشت و بعضی به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا را علت آن دانسته اند.

اف بی آی هم اکنون درحال تحقیق درباره انگیزه های احتمالی این جنایت در رستوران و میکده آستینز است و انگیزه نژادی یکی از احتمالات به حساب می آید.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.