ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مخالفت علنی ژنرال آمریکایی با رویکرد هسته‌ای دونالد ترامپ

مخالفت علنی ژنرال آمریکایی با رویکرد هسته‌ای دونالد ترامپرئیس ستاد فرماندهی استراتژیک آمریکا (استرتکام) گفته است که در برابر هرگونه دستور "غیرقانونی" احتمالی دونالد ترامپ برای کاربرد سلاح هسته‌ای مقاومت خواهد کرد.

ژنرال جان هایتن ( Gen John Hyten) که بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا نظارت دارد - روز شنبه (۱۸ نوامبر) در یک نشست امنیتی در هالیفکس کانادا به حاضران گفت که درباره یک چنین سناریویی عمیقا فکر کرده است.مخالفت علنی ژنرال آمریکایی با رویکرد هسته‌ای دونالد ترامپ
او گفت: "فکر می کنم که بعضی‌ها فکر می کنند ما احمقیم. ما افراد احقمی نیستیم. ما به یک چنین چیزهایی خیلی فکر می کنیم."
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
ژنرال هایتن گفت که ضوابط و مقررات نظامی موجود مانع از اجرای دستورات غیرقانونی احتمالی خواهد شد چرا که به گفته او، اجرا کننده یک دستور غیرقانونی می‌تواند محاکمه و به حبس ابد محکوم شود.

ژنرال هایتن در مورد روند توسل به گزینه هسته ای گفت: "من به رئیس جمهور مشاوره ارائه می کنم. او به من می گوید که چکار باید بکنم."

ژنرال هایتن افزود: "اگر (دستور) غیرقانونی باشد، حدس بزنید که چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من خواهم گفت: آقای رئیس جمهور این (دستور) غیرقانونیست. حدس بزنید که او چکار خواهد کرد؟ او خواهد گفت: چه چیزی قانونی خواهد بود؟ و ما گزینه هایی را پیدا خواهیم کرد که ترکیبی از توانایی‌ها برای واکنش به وضعیت باشد."

این فرمانده ارشد ارتش آمریکا در عین تاکید کرد که نیروهای هسته‌ای تحت امرش در هر لحظه آماده واکنش به تهدیدات کره شمالی هستند.

ژنرال رابرت کهلر، فرمانده پیشین استرتکام، هم اخیرا در یک جلسه علنی کمیته روابط خارجی مجلس سنا اعلام کرده بود افسرانی که مسوول تسلیحات هسته‌ای آمریکا هستند دستورات غیرقانونی احتمالی را اجرا نخواهند کرد.

کمیته روابط خارجی سنا به ریاست سناتور باب کورکر - از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ - به تازگی روند بازبینی اختیارات رئیس جمهوری در عرصه سلاح‌های هسته‌ای را آغاز کرده است.

این روند پس از آن آغاز شد که جنگ لفظی بین رهبران آمریکا و کره شمالی اوج گرفت و دونالد ترامپ به طور علنی کره شمالی را به نابودی کامل تهدید کرد.

سناتور کورکر پیشتر هشدار داده که دونالد ترامپ ممکن است آمریکا را "در مسیر جنگ جهانی سوم" قرار دهد. او گفته است که آقای ترامپ نهاد ریاست جمهوری را مانند یک شوی تلویزیونی می‌گرداند و دستیارانش در حال تقلا برای "مهار" وی هستند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.