ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روز ولنتاینی مرگبار در فلوریدای آمریکا!

روز ولنتاینی مرگبار در فلوریدای آمریکا!"اسکات ازرئیل"، رئیس پلیس بخش براورد در جنوب فلوریدا، می گوید در تیراندازی در دبیرستانی در شهر پارکلند حداقل ۱۷ نفر کشته شده اند. پلیس مهاجم را بازداشت کرده است. پلیس بخش براورد مشغول تخلیه این دبیرستان بزرگ با سه هزار دانش آموز که ساعتی قبل در آن تیراندازی روی داد بوده است.

تصاویری که به طور زنده پخش می شد ماموران مسلح نقاب‌‎پوشی را نشان می‌داد که مشغول هدایت ده‌ها دانش‌آموز به محوطه اطراف این دبیرستان بودند. اسکات ازرئیل گفت: "۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند، ۱۲ نفر در داخل ساختمان (مدرسه)، ۲ نفر درست در بیرون آن، یک نفر در جاده و دو نفر در بیمارستان. عده ای هم زیر عمل جراحی هستند و فقط از شما می خواهم برای این شهر و برای این مدرسه دعا کنید چون روز وحشتناکی بوده است."

او گفت می داند دانش آموزان و بزرگسالان کشته شده اند اما نمی داند آیا آموزگاری در میان آنها هست یا نه. او مهاجم را فردی ۱۹ ساله به نام نیکلاس کروز معرفی کرد و گفت مقام ها درحال بررسی شبکه های اجتماعی و وبسایت هایی هستند که او به آنها مراجعه کرده بود.

او تایید کرد که مهاجم زمانی دانش آموز همین دبیرستان بوده و به دلایل انضباطی اخراج شده بود. به گفته کلانتر ازرئیل مهاجم حداقل یک تفنگ نیمه خودکار ای آر ۱۵ و چند خشاب گلوله به همراه داشت.

گزارش می شود که مهاجم ابتدا از صحنه فرار کرده و بعدا در شهر کورال اسپرینگز در همسایگی پارکلند دستگیر شد که حدود یک ساعت بعد از ترک مدرسه بود.

با وجود بازداشت تیرانداز، پلیس تا ساعتی بعد مشغول جستجوی اتاق به اتاق دبیرستان استونمن داگلاس بود تا یقین یابد که محوطه این مجموعه بزرگ امن است.

پیشتر رسانه‌ها و مقام‌های محلی گفتند احتمالا چند نفر از جمله یکی از معلمان و یکی از کارمندان مدرسه کشته شده‌اند.روز ولنتاینی مرگبار در فلوریدای آمریکا!
در تصاویر هوایی هم ماموران امداد مشاهده می‌شدند که مشغول مداوای فوری مجروحان و انتقال آنها به آمبولانس‌ها بودند.

دانش‌آموزانی که از دبیرستان خارج شدند گفتند ابتدا صدای آژیر آتش‌نشانی شنیده شد و سپس در یکی از ساختمان‌ها که ویژه دانش‌آموزان دوره راهنمایی است تیراندازی شروع شد و دست کم یکی از معلمان هم تیر خورد.

اکنون فرض می شود مهاجم عمدا آژیر را به صدا در آورد تا دانش آموزان را بیرون بکشد.

یک معلم برای شبکه های محلی تعریف کرده که با ۱۹ دانش آموز برای ۴۰ دقیقه در یک کمد پنهان شدند. او توضیح داد که شش هفته پیش در مدرسه تمرینی برای آمادگی در زمینه چنین وضعیتی برگزار شده بود.

تصاویر هوایی از این مجموعه بزرگ آموزشی چند دانش‌آموز را نشان می‌داد که مشغول فرار به محوطه بیرون بودند و معلوم نیست که تحت پوشش ماموران پلیس به خارج هدایت شده‌اند و یا شخصا از کلاس درس گریخته‌اند.

مارکو روبیو سناتور فلوریدا که در جریان گزارش پلیس قرار گرفته گفت حمله کاملا برنامه ریزی شده بود تا حداکثر تلفات را وارد کند.
روز ولنتاینی مرگبار در فلوریدای آمریکا!
پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، هم اعلام کرده مامورانش در محل حاضر شده‌اند و همزمان رسانه‌ها گزارش دادند تعداد زیادی از والدین نگران در محوطه اطراف دبیرستان و پشت نوارکشی‌های پلیس تجمع کردند.

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ در جریان این تیراندازی قرار گرفته و لحظه به لحظه در جریان تحولات آن قرار دارد.

آقای ترامپ ساعتی بعد در توییتر با اعضای خانواده آسیب دیدگان این تیراندازی ابراز همدری کرد و نوشت: "هیچ‌کس نه دانش‌آموز و نه معلم و کس دیگری نباید در مدارس آمریکا احساس ناامنی کند.

ریک اسکات، فرماندار فلوریدا هم در توییتی از گفتگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ خبر داد.

در پی این فاجعه باید انتظار داشت بحث قوانین خرید و فروش و حمل سلاح در آمریکا یک بار دیگر به صدر اخبار این کشور برسد.

آقای ترامپ که پس از کشتار سال گذشته در لاس وگاس گفته بود در این باره تدبیری خواهد اندیشید در یک سال گذشته اقدام و حتی اظهار نظر جدی در این باره نکرده است.

جمهوری‌خواهان به طور سنتی طرفدار آزادی مالکیت سلاح هستند و در برابر تصویب هرگونه قانونی که خرید و فروش و یا مالکیت شخصی اسلحه را محدود کند با استناد به متمم دوم قانون اساسی آمریکا، مقاومت می‌کنند.

به گزارش موسسه "امنیت سلاح برای همه شهرها" این هجدمین تیراندازی در سال جاری در داخل یا اطراف مدرسه ای در آمریکا بود و ششمین تیراندازی در یک مدرسه که کسی را زخمی کرده یا کشته است.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۹۱ مورد تیراندازی در مدارس این کشور گزارش شده که به طور میانگین هر هفته یک مورد است.

تصور می شود حادثه امروز خونین ترین تیراندازی از زمان کشتار سال ۲۰۱۲ در دبستان سندی هوک در ایالت کانتیکات باشد که ۲۰ کودک و شش بزرگسال در آن کشته شدند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.