ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

جنجال رسانه ای بر سر بوسیدن بدون اجازه یک زن، توسط سناتور برجسته حزب دموکرات

جنجال رسانه ای بر سر بوسیدن بدون اجازه یک زن، توسط سناتور برجسته حزب دموکرات ال فرنکن، سناتور برجسته دموکرات، از زنی که می‌گوید یازده سال پیش، بدون کسب اجازه او را بوسیده و در حالی که این زن در خواب بوده با او عکسی "نامناسب" گرفته، عذرخواهی کرده است.

آقای فرنکن سناتور ایالت مینه‌سوتا، در پی اظهارات علنی این مجری رادیویی، از او عذرخواهی کرده و در توییتر نوشته: "من آن واقعه و بوسیدن او در جریان تمرین یک برنامه کمدی را به این شکل به یاد نمی‌آوردم. اما فارغ از آن، صمیمانه‌ترین پوزش و عذرخواهی را از محضر لیان دارم."جنجال رسانه ای بر سر بوسیدن بدون اجازه یک زن، توسط سناتور برجسته حزب دموکرات
آن طور که لیان توییدن، مجری رادیو، می‌گوید در جریان توری که او و ال فرنکندر دسامبر سال ۲۰۰۶ تحت عنوان "امید و آزادی" برای سربازان آمریکایی در خاورمیانه برگزار کردند، آقای فرنکنبه بهانه تمرین، او را بوسیده و حتی زبانش را داخل دهان او کرده است. خانم توییدن همچنین می‌گوید هنگامی که پرواز آنها بر فراز افغانستان حرکت می‌کرده و او در خواب بوده، آقای فرنکندر حالی که دستانش را اطراف پستان‌های او گرفته بوده، رو به دوربین عکسی "بامزه" گرفته است که او آن را "اهانت‌آمیز و آزاردهنده" می‌داند.
جنجال رسانه ای بر سر بوسیدن بدون اجازه یک زن، توسط سناتور برجسته حزب دموکرات
آقای فرنکنمی‌گوید در آن لحظه به قصد یک "شوخی بامزه" این عکس گرفته شده؛ اما سپس او پی برده که "هرگز نباید این کار را می‌کرده" است.

روز پنجشنبه (۱۶ نوامبر - ۲۵ آبان) خانم توییدن با حاضر شدن در برابر خبرنگاران یک بار دیگر ماجرای آن تور کمدی به خاورمیانه را بازگو کرد و از این که در آن زمان این احساس را داشته که مورد ظلم قرار گرفته سخن گفت.

او در پاسخ به خبرنگاران که به عذرخواهی رسمی آقای فرنکناشاره کردند گفت: "من عذرخواهی او را می‌پذیرم... هدف اصلی‌ام از علنی کردن ماجرای ۱۱ سال پیش این است که صدایی باشم برای زنانی که ممکن است در موقعیتی مشابه من قرار گرفته‌اند اما به هر دلیلی جرات اعتراض پیدا نکرده‌اند."

هم‌زمان با انتشار عکس داخل هواپیمای ال فرنکن، و بالا گرفتن اتهام آزار جنسی از سوی این سناتور شناخته شده، چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا، ضمن غیرقابل قبول خواندن هرگونه آزار و اذیت جنسی، خواستار تحقیق کمیته اخلاقی در این باره شده است.

ال فرنکن، دو سال پس از این واقعه، یعنی در سال ۲۰۰۸ وارد مجلس سنای آمریکا شد و از آن هنگام به یکی از چهره‌های برجسته دموکرات‌ها در کنگره بدل شده است.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا هم با حمایت از چاک شومر، بر ضرورت تحقیق کمیته اخلاقی در این باره تاکید کرده است.

در پی این اظهارات، ال فرنکنهم گفته با بازرسان و اعضای کمیته اخلاقی سنا "کمال همکاری" را خواهد کرد و از شکل‌گیری چنین تحقیقاتی استقبال کرده است.
معرفی کامل حزب دموکرات آمریکا (Democratic Party)
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است و حتی در هنگام بازدید از کنگره به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه "آیا به نظر او ال فرنکنباید استعفاء دهد"، پاسخی نداده است.

در یک ماه گذشته و پس از بالا گرفتن رسوایی‌های جنسی گسترده هاروی واینستین، تهیه کننده بزرگ هالیوود، زنان بسیاری قدم پیش گذاشته‌اند و از تجربه آزارجنسی خود علنا سخن گفته‌اند.

اظهاراتی که طیف گسترده‌ای از "مردان نام‌دار" جامعه آمریکا را هدف قرار داده به طوری که چند نفر از آنها ناچار به کناره‌گیری از سمت‌های خود شده‌اند.

جدیدترین مورد جنجالی از این دست، به روی مور، قاضی جنجالی ایالت آلاباما، باز می‌گردد که با اظهارات ۵ زن که می‌گویند قاضی مور آنها را در زمانی که تنها یک نوجوان بوده‌اند "دستمالی" کرده و "آزارشان" داده روبرو شده است.

آقای مور که به سختی مشغول کارزار انتخاباتی خود برای ورود به سنای آمریکاست، همه این اتهام‌ها را رد کرده اما در واشنگتن، رهبران حزب جمهوری‌خواه علنا خواستار کناره‌گیری او از این انتخابات شده‌اند و حتی تهدید کرده‌اند که در صورت پیروزی روی مور در انتخابات ایالت آلاباما، با کشاندن پرونده او به کمیته اخلاقی، مانع از ورودش به کنگره خواهند شد.

موضوعی که در چند روز اخیر جنجال فراوانی در رسانه‌های آمریکا به راه انداخته و حتی باعث شده پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان کنگره و برجسته‌ترین عضو حزب جمهوری‌خواه از ضرورت آموزش رسمی اعضای کنگره در ارتباط با "آزار و اذیت جنسی زنان" سخن بگوید.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.