ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اشتباه مهندس آمریکایی، فاجعه به بار آورد!

اشتباه مهندس آمریکایی، فاجعه به بار آورد!مقام‌های فلوریدا ساعتی پیش از فرورریختن پل نوساز عابر پیاده در میامی، درباره ترک در سازه این پل ۸۵۰ تنی در یک جلسه دو ساعته صحبت کرده بودند اما به آنها گفته شده بود "جای نگرانی نیست".

عصر پنجشنبه در جریان ریزش این پل ۶ نفر کشته شدند. همچنین گزارش شده که سرمهندس پروژه ساخت این پل در پیغامی تلفنی از وجود این ترک و نیاز به ترمیم آن به مسئولان سازمان راه و ترافیک فلوریدا خبر داده بود اما پیغام صوتی او پس از حادثه فروریختن پل مورد توجه مسئولان قرار گرفته بود.اشتباه مهندس آمریکایی، فاجعه به بار آورد!
مسئولان دانشگاه بین‌المللی فلوریدا که این پل عابرپیاده در آنجا احداث شده بود، تنها سه ساعت پیش از فروریختن آن در جلسه‌ای با مهندسان سازنده و مسئولان سازمان حمل و نقل فلوریدا جلسه‌ای برگزار کرده بودند که در آن به ترک ایجاد شده در سازه پل اشاره شده بود اما بنابر گزارش‌ها یکی از مهندسان اطمینان داده بود که: "این ترک در استحکام پل خللی وارد نخواهد کرد".

سه ساعت بعد پل تازه نصب شده بر روی ۸ خودرو عبوری سقوط کرد و جان ۶ نفر را گرفت.

روز شنبه (۱۷ مارس- ۲۶ اسفند) دانشگاه بین‌المللی فلوریدا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد "مهندس مسئول" از سوی شرکت سازنده در این جلسه، برای حاضران پیرامون جزئیات فنی این ترک توضیح داد به طوری که جلسه حدود ۲ ساعت طول کشید.

این پل ۵۳ متری بتونی که سازه اصلی آن در کارگاه ساختمانی شرکت سازنده ساخته شده بود شنبه هفته گذشته در طی یک عملیات ویژه و تنها ظرف ۶ ساعت نصب شده بود.

دانشگاه بین‌المللی فلوریدا حتی یک ویدئو تبلیغاتی از موفقیت عملیات نصب آن در توییتر منتشر کرده بود.

اما تنها چهار روز بعد (عصر پنجشنبه) این پل که بر بروی یک بزرگراه ۸ باندی احداث شده بود فروریخت و سقف ۸ خودرویی که زیر آن بودند را به کف صندلی‌های آنها رساند.

دیروز (جمعه) همچنین گزارش شد که دنی پیت، سرمهندس این پروژه دو روز قبل از حادثه در یک پیغام صوتی به سازمان حمل و نقل فلوریدا از وجود یک ترک در سازه بتونی پل خبر داده بود اما کارمندان سازمان حمل و نقل که در ماموریت کاری و خارج از ساختمان اداره بودند، پیغام آقای پیت را هنگامی شنیدند که "کار از کار گذشته بود".

البته روز جمعه گزارش شد که در پیغام سرمهندس این پروژه هم آمده بود که "از نظر ایمنی جای نگرانی نیست اما آشکار است که باید تعمیراتی باید صورت گیرد."

انتشار خبر مربوط به این پیغام تلفنی نشنیده شده روز گذشته در آمریکا بسیار خبرساز شد اما طی حواشی آن به جلسه صبح پنجشنبه و تنها سه ساعت قبل از سقوط پل، اشاره‌ای نشده بود.

سازمان ملی حمل و نقل آمریکا که یک تیم را ویژه تحقیقات درباره علل فروریختن این پل کرده، خبر داده که هنوز علت اصلی وقوع این حادثه دلخراش مشخص نیست.

یکی از بازرسان این سازمان دولتی، رابرت آسیتا به روزنامه هرالد چاپ میامی گفته "وجود یک ترک لزوما به معنای ناایمن بودن سازه" نیست.

در همین حال، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در توییتر نوشته به او گزارش داده شده که در هنگام فروریختن پل مهندسان در حال محکم کردن کابل‌ها نگهدارنده پل بوده‌اند.

گروه‌های امدادی همچنان در حال آواربرداری هستند و احتمال داده می‌شود با پیش‌رفتن این عملیات به زودی اجساد بیشتری بیرون کشیده شود.

روز شنبه پلیس تایید کرد که اجساد سه نفر از قربانیان که در خودرو ساقط شده پیدا شده، برای شناسایی به پزشکی قانونی تحویل داده شده است.

یک از مصدومان این حادثه هم در بیمارستان جان داده است. هنوز چند خودرو دیگر زیر خروارها بتون مانده است.

در ساعات اولیه فرو ریختن پل ۸ مصدوم هم به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس می‌گوید اطلاعات تقریبا کاملی از سرنشینان خودروهای زیر گل مانده دارد اما برای علنی کردن آن باید همه تشریقات قانونی و تشخیص هویت قربانیان طی شود.

دانشگاه بین‌المللی فلوریدا قرار است روز چهارشنبه مراسم یادبودی برای قربانیان این حادثه برگزار کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.