ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

موگابه 93 ساله حاضر نشد استعفا دهد / زیمباوه و رابرت موگابه پس از 37 سال ریاست جمهوری!

موگابه 93 ساله حاضر نشد استعفا دهد / زیمباوه و رابرت موگابه پس از 37 سال ریاست جمهوری!رابرت موگابه، رئیس جمهوری ۹۳ ساله زیمبابوه در سخنرانی خود که یکشنبه شب از تلویزیون پخش شد بر خلاف انتظارها از سمتش کناره‌گیری نکرد.

این در حالیست که حزب آقای موگابه، زانو‌پی‌اف تا ظهر دوشنبه به وی فرصت داده بود تا از ریاست جمهوری استعفا دهد. این حزب همچنین آقای موگابه را از ریاست برکنار و امرسون منانگاگوا را جایگزین وی کرد. با این وجود رئیس جمهوری زیمبابموه بدون اشاره به این تحولات گفت که ماه آینده کنگره حزب زانو‌پی‌اف به ریاست وی برگزار خواهد شد.
زیمبابوه
پیش از این سخنرانی رئیس جمهوری زیمبابوه با فرماندهان ارتش دیدار کرد، منابع نزدیک به ارتش گفته بودند که آقای موگابه، تحت فشار افکار عمومی و نظامیان پذیرفته است که از قدرت کناره‌گیری کند.
مورگان چانگیرای، از مهمترین رهبران مخالف، گفت که سخنرانی آقای موگابه او را «بهت‌زده» کرده است. همزمان سازمان کهنه‌سربازان که یکی از پرنفوذترین نهادهای زیمبابوه است از مردم این کشور خواست که بار دیگر به خیابان‌ها بیایند و اجازه ندهند که آقای موگابه در مقام خود باقی بماند.

ارتش زیمبابوه هفته گذشته کنترل مراکز حساس پایتخت را در اختیار گرفت. نظامیان می گویند که برای مجازات «جنایتکاران» دست به این اقدام زده‌اند.
موگابه
رابرت موگابه از سال ۱۹۸۰ تا کنون رئیس جمهوری زیمبابوه است. گفته می‌شود که وی قصد دارد همسرش را جایگزین خود کند.
زندگینامه (بیوگرافی) رابرت موگابه
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.