ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

موگابه پس از 37 سال از قدرت کناره‌گیری کرد + زندگینامه رابرت موگابه

موگابه پس از 37 سال از قدرت کناره‌گیری کرد + زندگینامه رابرت موگابهرئیس پارلمان زیمبابوه اعلام کرد که رابرت موگابه، رئیس جمهور این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به گفته جاکوب مودنا، آقای موگابه نامه استعفای خود را امروز سه‌شنبه ۲۱ نوامبر به پارلمان زیمبابوه داده و به این ترتیب روند استیضاح او در مجلس متوقف شده است. اعلام غیرمنتظره استعفای آقای موگابه بعد از ۳۷ سال ریاست جمهوری، با شادی و تشویق پرشور نمایندگان پارلمان روبرو شد.
زندگینامه (بیوگرافی) رابرت موگابه
تلاش برای کنار گذاشتن آقای موگابه از قدرت از هفته پیش و زمانی اوج گرفت که رهبران نظامی کنترل قدرت را به دست گرفتند.او در روزهای گذشته با وجود درخواست‌ها برای کنار رفتن از قدرت حاضر به استعفا نشده بود.

آن چه که در نهایت باعث کنار رفتن آقای موگابه از قدرت شد، برکنار کردن امرسون امنانگاگوا، ممعاون ریاست جمهوری در حدود دو هفته پیش بود.

بسیاری این تصمیم آقای موگابه را اقدامی برای هموار کردن راه جانشینی همسر آقای موگابه به عنوان رئیس جمهوری آینده زیمبابوه دیدند.

همین مسئله باعث دخالت فرماندهان ارتش شد که آقای موگابه را در حصر خانگی قرار دادند.

رابرت موگابه از زمان استقلال زیمبابوه در سال ۱۹۸۰ ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت. او بارها در انتخابات دوره‌های مختلف پیروز شد اما حکومت او در طی ۱۵ سال گذشته با خشونت و سرکوب مخالفان سیاسی‌اش همراه بود.
موگابه در یک نگاه

۱۹۲۴: به دنیا آمد
در جوانی برای تدریس آموزش دید
۱۹۶۴: از سوی دولت رودزیا زندانی شد
۱۹۸۰: برنده انتخابات بعد از استقلال شد
۱۹۹۶: با گریس ماروفو ازدواج کرد
۲۰۰۰: یک همه‌پرسی را باخت. شبه نظامیان هوادار موگابه به مزارع تحت مالکیت سفیدپوست‌ها یورش بردند و به طرفداران مخالفان حمله کردند
۲۰۰۸: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بعد از مورگان چانگیرای دوم شد. چانگیرای بعد از حملات گسترده به هوادارانش از انتخابات کنار رفت
۲۰۰۹: هم‌زمان با فروپاشی اقتصادی چانگیرای به عنوان نخست وزیر دولت رابرت موگابه سوگند خورد. او چهار سال در دولت پر تنش وحدت ملی نخست وزیر بود
۲۰۱۷: موگابه متحد قدیمی خود، امرسون امنانگاگوا را از سمت معاونت ریاست جمهوری برکنار کرد تا راه را برای جانشینی همسرش گریس هموار کند
ارتش دخالت کرد و او درنهایت وادار به استعفا شد

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.