ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فیلم مستندی که باعث منحل شدن فدراسیون فوتبال غنا شد

فیلم مستندی که باعث منحل شدن فدراسیون فوتبال غنا شدپس از آن که فیلم دریافت رشوه از سوی رئیس فدراسیون فوتبال غنا منتشر شد، دولت این کشور با صدور حکمی فوری این فدراسیون را منحل کرد. مستند جدیدی که از فساد در فوتبال آفریقا پرده برداشته صحنه دریافت ۶۵ هزار دلار /4,355,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) رشوه از سوی رئیس فدراسیون غنا را تحویل مقامات داده است.

در جریان ساخت این مستند، یک خبرنگار مخفی، خود را تحت پوشش سرمایه گذار ورزشی به کووسی نیانتاکی (Kwesi Nyantakyi)، رئیس فدراسیون غنا نزدیک می‌کند و برای ترغیب او به اجازه ورود به بازار فوتبال این کشور ۶۵ هزار دلار رشوه می‌دهد، اقدامی که دوربین مخفی اناس آریمایو، روزنامه‌نگار جنجالی، آنرا ضبط کرده است.فیلم مستندی که باعث منحل شدن فدراسیون فوتبال غنا شد
کووسی ایانتاچی در باره انتشار این فیلم و اتهام پذیرش رشوه اظهار‌نظر نکرده اما اسحاق آسیاما، وزیر ورزش غنا خیلی زود طی حکمی از انحلال فوری فدراسیون فوتبال کشورش خبر داده و گفته تحقیقات در زمینه فساد مالی در این نهاد متول فوتبال غنا آغاز شده است.

همزمان گزارشگران می‌گویند مستند "هنگامی که طمع و فساد هنجار می‌شود" بحث‌ها درباره ماهیت و پشت پرده فوتبال در آفریقا را یک بار دیگر داغ کرده است.

مستند آقای آناس آریمایو که نسخه ای از آن تحویل مقام های دولت غنا داده شده برای نخستین بار دیروز (چهارشنبه) در دسترس عموم قرار گرفت.

مصطفی عبدالحمید، وزیر اطلاع‌رسانی غنا هم در واکنش به این ماجرا گفته: "دولت تصمیم گرفت که فورا در این قضیه مداخله کند و حکم به انحلال فدراسیون دهد."

او گفته هیات مدیره انتقالی مسئولیت فدراسیون غنا را تا زمان انتخاب رئیس جدید آن به طور موقت بر عهده خواهند گرفت.

دبیرخانه فدراسیون غنا هم اعلام کرده آمادگی همکاری با هرگونه تحقیقاتی را دارد.

کووسی ایانتاچی علاوه بر ریاست فدراسیون فوتبال غنا، نایب رئیس فدراسیون فوتبال آفریقا هم هست و هم چنین یکی از اعضای شورای فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال، است و در دست داشتن این مقام‌ها او را در کانون تصمیم‌گیری برای قوتبال آفریقا و حتی جهان قرار می‌دهد.

او از زمان آغاز کار در فدراسیون فوتبال غنا شعار اصلی خود را "مبارزه با فساد" قرار داده بود؛ شعاری که حالا دیگران علیه او به کار گرفته‌اند.

در فیلم مستند منتشر شده او ۶۵ هزار دلار را پس ازدریافت در یک کیسه پلاستیک سیاه قرار می‌دهد.

خبرنگار مخفی که خود را تحت عنوان سرمایه‌گذار معرفی کرده با دعوت از رئیس فدراسیون غنا او را در هتلی مجلل در یکی از کشورهای خاورمیانه ملاقات می‌کند در حالی که به او وعده داده شده قرار است یک سرمایه‌گذار متمول و علاقمند به ورود به بازار فوتبال غنا را ملاقات کند.

انتشار این فیلم مستند آن هم تنها یک هفته مانده به جام‌جهانی فوتبال در روسیه، می‌تواند کنفدراسیون فوتبال آفریقا و حتی فیفا، بالاترین نهاد تصمیم گیری درباره فوتبال را با دردسری جدید روبرو کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.