ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ولوو با کامیون‌های جدیدش به ایران می آید!

ولوو با کامیون‌های جدیدش به ایران می آید!شرکت کامیون سازی ولوو سوئد در همکاری با شرکت سایپا دیزل قصد دارد تا فعالیتش را برای تولید کامیون‌های جدید در ایران افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، کلاس نیلسون مدیرعامل ولوو تراکس گفته است: «در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از ساخت محصول کامیون‌های ولوو "اف هاش" که در ایران ساخته می‌شود داخلی سازی شده و بنا داریم در اولین گام، این سهم را در آینده نزدیک به ۳۰ درصد افزایش دهیم و این فرآیند نیز ادامه خواهد داشت. تلاش داریم تا از امکانات صادراتی ایران برای صادرات محصولات ولوو به کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده کنیم.»
معرفی کامل شرکت سوئدی ولوو (Volvo) + تاریخچه
رسول محمد صادقی مدیرعامل شرکت سایپا دیزل درباره آینده همکاری این شرکت با ولوو سوئد و برنامه‌های آینده این شرکت برای ایران گفته است: «قصد داریم همکاری با شرکت ولوو را به سطح همکاری مشترک توسعه دهیم. شرکت سایپا دیزل در تلاش است با تشکیل جوینت ونچر با شرکت‌های معتبر شرایط بهتری برای مشتریان فراهم کند. در حال حاضر میزان داخلی سازی کامیون‌های ولوو ۲۰ درصد است و بنا بر توافقات تا سال آینده به ۳۰ درصد می‌رسد و قصد داریم سهم داخلی سازی محصولات ولوو را به ۵۰ درصد برسانیم.»

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم درباره افزایش فعالیت ولوو در ایران توضیح داده است: «اگر بخواهیم افزایش ساخت داخل در تولیدات مشترک سایپا دیزل و ولوو تراکس به مرز ۵۰ درصد برسد لازم است توانمندی‌های بیشتری در بخش قطعه سازی کشور برای تولید شاسی و بخشی از قوای محرکه داشته باشیم که انتظار داریم شرکت ولوو تراکس برای رسیدن به این هدف یک نقشه کلی ارائه دهد و با سایپا دیزل به تفاهم برسد.»

شرکت ولوو حدود ۳۰ سال است که در ایران فعال است و تاکنون در ایران ۷۵ هزار کامیون این شرکت تولید شده. این شرکت پس از آنکه ماک آمریکا از ایران رفت، جایگزین کامیون‌های ماک تولیدی در ایران شد. در آن زمان سایپا دیزل ایران کاوه نام داشت.

سایپا دیزل طی سال‌های ۸۰ تا ۸۴ به یکی از ۵ سایت تولید کامیون ولوو در جهان تبدیل شده بود و حتی تولید کامیون این شرکت در ایران به حدود ۱۲ هزار دستگاه در سال هم رسید.
volvo
ایران از گذشته یکی از بهترین کانون‌های تولید کامیون در جهان بوده و پیش از سال ۱۳۵۷ مرکز اصلی تولید کامیون‌های ماک در جهان پس از ایالات متحده بود. بعد انقلاب همچنان تولید کامیون‌های اروپایی مانند ولوو و مرسدس بنز در ایران ادامه یافت و از سال ۱۳۷۶ به بعد تولید محصولات این شرکت‌ها در ایران به اوج خود رسید و ایران به یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان کامیون‌های ولوو و مرسدس بنز در جهان تبدیل شد. اما با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران کمرنگ و فعالیت شرکت‌های چینی افزایش یافت.
هم اکنون در ایران بیش از ۱۲۷ هزار کامیون فرسوده وجود دارد و شرکت‌های کامیون ساز جهان فعالیت گسترده‌ای را برای ورود به بازار ایران شروع کرده‌اند که در این زمینه فعلا دو شرکت اسکانیا سوئد و مرسدس بنز از همه جلوتر هستند.

مرسدس بنز با ایران خودرو دیزل همکاری مشترکی را برای تولید کاميون آغاز کرده است و در این جهت حتی شرکت مشترکی را هم تشکیل داده‌اند.

کامیون‌های آکتروس اولین محصولات تولیدی جدید مرسدس بنز در ایران خواهند بود. شرکت مرسدس بنز یکی از قدیمی‌ترین خودر سازان فعال در بازار ایران است و حتی قبل از تولید پیکان تولید محصولات این شرکت با تولید اتوبوس و کامیون در اوایل دهه ۴۰ شمسی در ایران آغاز شده بود.

شرکت سوئدی اسکانیا زیر مجموعه فولکس واگن هم در زمینه تولید کامیون در ایران سرمایه گذاری کرده است.

هنریک سون مدیرعامل اسکانیا گفته است: «در نظر داریم ایران را به عنوان مرکزی برای صادرات محصولات خود در منطقه قرار دهیم.»

پس از توافق هسته‌ای شرکت‌های بزرگ کامیون‌سازی ولوو، مرسدس بنز، رنو تراکس و اسکانیا برای حضور گسترده در بازار ایران فعالیت خود را افزایش داده‌اند و دو شرکت دیگر مان آلمان و ایویکو ایتالیا هم قصد توسعه فعالیت خود در بازار ایران را دارند.

شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.