ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

خداحافظی ولوو با بازار ایران / شرکت سوئدی فعالیتش را در ایران متوقف کرد

خداحافظی ولوو با بازار ایران / شرکت سوئدی فعالیتش را در ایران متوقف کردشرکت خودروسازی «ولوو» روز دوشنبه ۲ مهر (۲۴ سپتامبر) اعلام کرد به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران کار سوارکردن قطعات (مونتاژ) خودرو‌ها خود در این کشور را متوقف کرده است.

خروج امریکا از برجام و تحمیل تحریم‌های اقتصادی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده سبب شد بسیاری از شرکت‌های اروپایی در زمینه همکاری‌های تجاری خود با ایران تجدیدنظر کنند.
فردریک ایوارسون، سخنگوی ولوو در اینباره گفت که این شرکت دیگر نمی‌تواند از طریق بانک‎های ایران بابت قطعات خودرو و خدمات دستمزد دریافت کند و به همین علت تصمیم گرفته است به همکاری خود با ایران پایان دهد.
ولوو
آقای ایوارسون در ادامه افزود که به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، ادامه دادن رابطه تجاری با ایران می‌تواند به این شرکت ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد کند و به همین علت برای این شرکت راهی جز پایان بخشیدن به همکاری با ایران وجود ندارد.
قبل از اعمال مجدد تحریم‌ها، ولوو در تلاش برای تبدیل شدن به مرجع اصلی صادرات به بازارهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بود.

اگرچه اتحادیه اروپا برای محافظت از شرکت‌های اروپایی قانونی حمایتی را تصویب کرده است، اما این قانون نمی‌تواند از شرکت‌ها در برابر عواقب قانونی رابطه تجاری با ایران محافظت کند زیرا واشنگتن قادر است روابط مالی خود با شرکت‌هایی که به معاملات تجاری با ایران ادامه می‌دهند را به طور کامل قطع کند.

شرکت سوئدی ولوو در سال‌های اخیر با «سایپا دیزل» که بخشی از شرکت خودروسازی سایپا ایران بود، همکاری می‌کرد و سوارکردن قطعات خودروهای سنگین در ایران را بر عهده داشت.

بیش از۳۵۰۰ کامیون ولوو در سایپا دیزل تا ماه مه امسال و پیش از ورود به سال مالی جدید مونتاژ شدند و با اینکه قرار بود در مجموع ۵۰۰۰ خودرو مونتاژ شوند، اما ولوو برای جلوگیری از مشکلات مرتبط با تحریم‌ها، پروژه خود در ایران را متوقف کرد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.