ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خودروهای سوپر اسپرت و گران قیمت ولوو-جیلی از سال 2019 به بازار می آیند

خودروهای سوپر اسپرت و گران قیمت ولوو-جیلی از سال 2019 به بازار می آیندشرکت خودروسازی ولوو که هم اکنون در مالکیت گروه خودروسازی جیلی چین است، قصد دارد با حمایت این شرکت چینی محصولات سوپر اسپرت و گران قیمتی را در زیر مجموعه خود و برند پلستار توسعه دهد.

پلستار در گذشته گروهی بود که محصولات ولوو را تقویت می‌کرد این گروه در سال ۲۰۱۵ توسط ولوو خریده شد و حالا این نشان به برندی برای توسعه خودروهای برقی ولوو تبدیل شده است.

قرار است شرکت جیلی چین ۷۶۰ میلیون دلار برای توسعه خودروهای برقی شرکت پلستار هزینه کند.

پلستار یک ، اولین محصولی است که در قالب این سرمایه گذاری تولید می‌شود. خودرویی که در تعداد محدود ۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۹ تولیدش آغاز می‌شود. قیمت این خودروی لوکس و اسپرت هیبریدی (برقی - بنزینی) ۱۵۰ هزار یورو است.

محصول دوم این شرکت، پلستار دو است که در تیراژ انبوه تولید خواهد شد و سومین محصول یک شاسی بلند برقی خواهد بود.

پلستار یک می‌تواند ۶۰۰ اسب بخار قدرت و هزار نیوتن متر گشتاور تولید کند.

موتور بنزینی پلستار یک، موتوری دو لیتری بنزینی و چهار سیلندر است که مجهز به توربو شارژ و سوپرشارژ شده است سوپر شارژ در دور‌های زیر ۳۵۰۰ دور در دقیقه فعال است و توربو شارژ از دور ۳۵۰۰ دو در دقیقه هوای اضافی به موتور می‌دمد. سوپر شارژ توان خود را از شفت موتور و توربوشارژ توان خود را از گازهای خروجی موتور می‌گیرد. این موتور بنزینی قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.

دو موتور برقی هم در چرخ‌های عقب این خودرو قرار گرفته‌اند هر کدام از این موتورهای توان تولید ۱۰۹ اسب بخار را دارند. و در ترکیب با هم می‌توانند ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. در اصل در این محصول جدید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور توسط موتور بنزینی و ۲۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور توسط دو موتور الکتریکی تامین می‌شود.
polestar 1
polestar 1
این محصول در حالت برقی توان پیمایش ۱۵۰ کیلومتر را دارد که در برابر پیمایش ۶۰۰ کیلومتری خودروهای تسلا بسیار کم است.

این خودرو در حالت برقی به یک خودرو دیفرانسیل عقب تبدیل می‌شود اما در حالت هیبریدی به یک خودرو چهار چرخ محرک وحشی تغییر وضعیت می‌دهد.

این کوپه چهار نفره در اصل رقیب برخی محصولات تقویت شده دو شرکت مرسدس بنز و ب‌ام‌و است.
معرفی کامل شرکت سوئدی ولوو (Volvo) + تاریخچه
شرکت ولوو سعی کرده با تغییراتی در پلت فرم محصول معروف اس ۹۰ خود، پلستار یک را طراحی کند. برای کاهش وزن خودرو بسیاری از قطعات از الیاف کربن ساخته شده‌اند.

البته پلستار تنها قصد ندارد به رقیبی برای خودروهای تقویت شده مرسدس بنز و ب‌ام‌و تبدیل شود بلکه می‌خواهد در مدل پلستار دو به رقابت با محصولات شرکت تسلا مخصوصا مدل تسلا سه بپردازد.

تسلا سه می‌تواند با هر بار شارژ شدن مسافت ۳۴۶ کیلومتر راطی کند. دارنده تسلا سه به راحتی می‌تواند شب در پارکینگ خانه آن را به برق وصل کند و صبح با باتری پر به سر کار برود.

این خودرو با موتور ۲۵۰ اسب بخاری الکتریکی خود می‌تواند طی مدت شش ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. سیستم قوای محرکه محور عقب به عنوان حالت پیش‌فرض برای این خودرو در نظر گرفته شده است. هرچند که پس از مدتی سیستم چهارچرخ متحرک هم برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

همچنان خودروهای الکتریکی گران هستند اما تسلا سه با قیمت ۳۵ هزار دلاری می‌تواند کمی قاعده بازی را تغییر دهد. حالا خودروهای الکتریکی خود را به قیمت خودروهای قشر متوسط نزدیک کرده‌اند.

تسلا سه البته یک رقیب جدی دارد. شورولت بولت هم اکنون با قیمت ۳۰ هزار دلاری به عنوان یک خودرو تمام برقی در حال فروش است.

شورلت بولت از یک پیشرانه‌ الکتریکی ظرفیت بالا استفاده می‌کند که توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. موتور برقی این خودرو نیروی مورد نیاز خود را از یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند که ساخت شرکت ال جی است و در کف خودرو جای گرفته است. با این مشخصات شورلت بولت می‌تواند در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

به‌نظر می‌رسد با وجود تسلا سه و شورولت بولت، پلستار دو راه سختی برای موفقیت دارد.

پلستار دو قرار است در اواخر سال ۲۰۱۹ معرفی شود. پلستار سه هم در سال ۲۰۲۱ پا به خط تولید خواهد گذاشت.
آلبوم عکس
VOLVO POLESTAR 1 :
پل استار 1 مدل 2018 #17
پل استار 1 مدل 2018 #16
پل استار 1 مدل 2018 #14
پل استار 1 مدل 2018 #13
پل استار 1 مدل 2018 #12
پل استار 1 مدل 2018 #11
ادامه
منبع : / نویسنده : جواد عسگری
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.