ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد

مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شدپروژه‌ای ملی که به نماد معجزه اقتصادی آلمان بدل شد؛ فولکس واگن قورباغه‌ای ۸۰ سال پیش به دستور هیتلر و با طراحی فردیناند پورشه، طراح خودرو سرشناس آلمانی تولید و روانه بازار شد. از آن زمان تا کنون این خودرو همچنان می‌تازد.مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
عکسی از روز ۲۶ مه ۱۹۳۸. آدولف هیتلر در حال نظاره نمونه اولیه "فولکس واگن" در جریان پروژه راه‌اندازی کارخانه تولید "فولکس واگن" در نزدیکی فالرزلبن، منطقه‌ای از شهر ولفسبورگ در ایالت نیدرزاکسن. فردیناند پورشه (ایستاده در کنار هیتلر) در حال ارائه توضیحاتی در مورد خودرویی است که توسط او و با استناد به دستورات هیتلر ساخته شده است.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
در راستای لشکرکشی‌های هیتلر مهندسان با ایجاد تغییراتی در طراحی فولکس واگن آن را به یک خودروی جنگی تغییر کاربری دادند. این خودرو که وزن آن به ۹۵۰ کیلوگرم می‌رسید، به وسیله نقلیه خط مقدم جبهه‌های جنگ بدل شد. در تصویر ژنرال هاسو فن منتویفل (اول از چپ) دیده می‌شود که در جریان عملیات نظامی ارتش در روسیه به همراه سربازانش در حال بیرون کشیدن فولکس واگن از گل و لای هستند.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
تنها ده سال پس از پایان جنگ جهانی دوم در روز ۵ اوت ۱۹۵۵ در کارخانه تولید فولکس‌ واگن در ولفسبورگ تولید یک میلیون دستگاه از این مدل خودرو جشن گرفته شد. فولکس واگن که در ایران بیشتر به اسم "فولکس قورباغه‌ای" شناخته می‌شود، به نماد معجزه اقتصادی آلمان بدل شد.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
تصویری که از فولکس واگن در اذهان عموم وجود داشت، خودرویی قابل اعتماد و مقرون به صرفه با گنجایش چهار سرنشین بود. برای همین نیز در دهه ۱۹۶۰ میلادی بسیاری از خانواده‌ها خریدار آن بودند. مدل VW1200 با سقف تاشو توانست نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند و به حال و هوای گرم تابستانی رنگ و رویی سرخوشانه ببخشد.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
اما توانایی‌های فولکس واگن به همینجا ختم نشد. این خودرو به مدد داشتن محور عقب به وسیله‌ای کارآمد در زمین‌های کشاورزی هم بدل شد. در دهه ۱۹۵۰ میلادی کشاورزان با وصل کردن گاو آهن (خیش) به عقب ماشین و راندن آن در زمین‌‌های مزروعی سختی کار خود را تا حد زیادی کم کردند.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
اما دوران طلایی فولکس واگن نیز سرانجام به پایان رسید. در روز اول ژوئیه ۱۹۷۴ آخرین دستگاه فولکس واگن محصول آلمان با شماره 11.916.519 از خط تولید رد شد. هر چند تولید این خودرو در آلمان متوقف شد، اما در مکزیک و برزیل همچنان ادامه داشت.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
در شهر پوئبلا در مکزیک تولید فولکس واگن قورباغه‌ای تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت. کارکنان کارخانه "فولکس واگن مکزیک" اگر قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند، می‌توانستند لذت تجربه‌ای منحصر به فرد را بچشند؛ آنها سوار بر خودروی "فولکس واگن عروسی" (تصویر) به محراب عقد در کلیسا برده می‌شدند.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
در سال ۱۹۹۳ ایتامار فرانکو، رییس‌جمهور وقت برزیل دستور از سرگیری تولید فولکس واگن در این کشور را صادر کرد. در فاصله سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۶ نزدیک به ۳ میلیون و سیصد هزار دستگاه "فوسکا" (نامی که برزیلی‌ها بر فولکس واگن قورباغه‌ای گذاشته بودند) در برزیل تولید شده بودند. از سال ۱۹۹۳ تا سه سال بعد، ۴۶ هزار دستگاه فولکس واگن به مجموع شمار تولیدات این خودرو در برزیل افزوده شد.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
تولید فولکس واگن قورباغه‌ای در خیلی از کشورهای دیگر جهان نظیر آفریقای جنوبی، بلژیک، استرالیا و اندونزی ادامه داشته است. فولکس واگن که زمانی "خودروی ملی آلمان" لقب داشت، حال به خودروی ملت‌های دیگر هم بدل شده است. تقریبا ۲۲ میلیون دستگاه فولکس واگن قورباغه‌ای تا کنون در سراسر جهان تولید و به فروش رسیده است. در خیلی از کشورها فولکس‌ واگن‌های قورباغه‌ای همچنان چست و چالاک در خیابان‌ها ویراژ می‌دهند.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
در سال ۱۹۹۸ کارخانه فولکس واگن، مدل جدیدی را با طراحی مدرن به نام "بیتل جدید" (New Beetle) روانه بازار کرد. این خودرو از نظر ظاهری همچنان شباهت زیادی به نسخه اصلی فولکس واگن قورباغه‌ای داشت که فردیناند پورشه طراحی کرده بود، اما قیمت و میزان اسب بخار آن بسیار فراتر از نسخه اصلی بود.
مشهورترین خودروی فولکس واگن 80 ساله شد
فولکس واگن قورباغه‌ای در زمره خودروهای کلاسیک ساخت آلمان است که هنوز هم عاشقان زیادی دارد. حتی در ایران نیز روز ۲۹ اردیبهشت با پیشنهاد باشگاه فولکس واگن کلاسیک ایران به عنوان "روز فولکس واگن" در این کشور نامگذاری شده است.
منبع : dw.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.