ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اَپل با همکاری فولکس واگن خودروی هوشمند خودران تولید می کند

اَپل با همکاری فولکس واگن خودروی هوشمند خودران تولید می کندروزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده شرکت اپل برای ساخت چند دستگاه ماشین خودران با فولکس‌واگن به توافق رسیده است. قرار است این ماشین‌ها براساس ون ترنسپورتر فولکس‌واگن ساخته شود و از آنها برای جا‌به‌جا کردن کارمندان اپل بین دفاتر مختلف این شرکت استفاده خواهد شد.
اپل برنامه خود برای ساخت ماشین را چهار سال پیش آغاز کرد. هدف شرکت این بود که با ساخت یک ماشین الکتریکی خودران، موفقیتی را که با آیفون در بازار تلفن‌های همراه داشت در صنعت خودرو تکرار کند. اما با گذشت زمان این پروژه از این هدف فاصله گرفت.
معرفی کامل شرکت فناوری اپل (Apple Inc)
اپل ابتدا می‌خواست ماشین‌هایش را خود بسازد. اما در نهایت تصمیم گرفت بر طراحی ماشین و ساخت نرم‌افزار خودران تمرکز کند و برای ساخت ماشین با چند خودروساز از جمله نیسان، بنز و ب‌ام‌و وارد مذاکره شد. این مذاکرات به نتیجه نرسید و خودروسازان حاضر نشدند شرایط اپل را برای همکاری بپذیرند.

آن زمان شایع شده بود که فولکس‌واگن هم از جمله شرکت‌هایی بود که شرایط اپل را برای همکاری نپذیرفت اما حالا به نظر می‌رسد دو شرکت دست کم برای تولید تعداد محدود ماشین به توافق رسیده‌اند. گفته می‌شود ماشین‌های اپل توسط استودیوی طراحی ایتال‌دیزاین که بخشی از گروه خودروسازی فولکس‌واگن است طراحی می‌شود. بنا بر گزارش‌ها ظاهر ماشین‌ تغییری نخواهد کرد اما طراحی داخلی کاملا تغییر می‌کند و قوای محرکه ماشین هم الکتریکی خواهد بود. قرار است این ماشین‌ها تا پایان سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کنند.

همکاری بزرگترین خودروساز جهان و ثروتمندترین شرکت دنیا بدون شک خبر مهمی در توسعه ماشین‌های خودران است. اما این همکاری فعلا به ساخت کمتر از بیست دستگاه ماشین منجر شده است. این در حالی است که شرکت ویمو، بخش فن‌آوری خودران گوگل، برای تحویل هزاران دستگاه ماشین با فیات-کرایسلر به توافق رسیده است و قرار است بیست هزار دستگاه جگوار را به سیستم خودران خود مجهز کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.