ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

حواشی اخراج میرزاده / دلیل برکناری رئیس دانشگاه آزاد چه بود؟

حواشی اخراج میرزاده / دلیل برکناری رئیس دانشگاه آزاد چه بود؟ر اتفاقی از پیش اعلام نشده و دور از انتظار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شکلی عجیب در آستانه برکناری قرار گرفت و پیش از استعفا یا پایان رسمی ماموریت وی با برکناری، فردی به سرپرستی این دانشگاه تعیین شد!

ساعاتی پیش اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نشست فوق العاده‌ای برگزار کرده و در تصمیمی عجیب، «حمید میرزاده» رئیس این دانشگاه را با اکثریت آرا به در خروج هدایت کرده و پیش از قطعی شدن برکناری وی، «علی‌محمد نوریان» را به عنوان «سرپرست موقت» دانشگاه آزاد برگزیدند.

ماجرا از این قرار بوده است که به درخواست چهار نفر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده 11 اساسنامه این دانشگاه، عصر امروز جلسه فوق‌العاده هیات امنای این دانشگاه به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد و در این نشست، اعضا پس از بحث و بررسی فراوان، در خصوص برکناری میرزاده رای‌گیری کرده و تصمیمی عجیب اتخاذ نمودند.

به این صورت که بنا به تصمیم اکثریت اعضای هیات امنا، مقرر شد حمید میرزاده، رئیس فعلی این دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر اینصورت او خود بخود برکنار خواهد شد؛ تصمیمی عجیب که اتخاذ بی مقدمه آن و همچنین همزمانی با ایام انتخابات و ضرورت های این ایام، بر عجایب آن می‌افزاید.

از جمله اتفاقات ابهام برانگیز دیگر در این خصوص، حضور وزرای علوم و بهداشت، به عنوان دو تن از اعضای حقوقی هیات امنای دانشگاه آزاد در نشست فوق العاده امروز بوده که در نهایت به ترک نشست توسط ایشان برای حضورشان در نشست هیات دولت منجر شده و پس از آن، هیات امنا با حضور 7 تن جلسه را ادامه داده و رای گیری عجیب یاد شده را رقم زده‌اند.

موضوعی که نشان می‌دهد رای به برکناری میرزاده تنها با نظر موافق چهار تن از 9 تن حاضریت در ابتدای نشست امروز رقم خورده و رایی شکننده به حساب می‌آید. موضوعی که بر ابهامات نشست فوق العاده امروز می‌افزاید و سوالات فراوانی به اذهان متبادر می‌کند که می‌بایست پاسخ داده شوند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد و رئیس هیئت عالی نظارت منطقه شش این دانشگاه دلیل برکناری حمیدمیرزاده از ریاست دانشگاه را اینگونه توضیح می دهد :
محمدرضا عباسی فرد می گوید این دانشگاه که از بدو تأسیس فراز و فرودهاي فراوانی را طی كرده، با اشراف هيئت مؤسس و به وسیله هيئت امنا اداره می‌شود و ریاست عالیه آن با معرفی هيئت امنا و با رأی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی این مجموعه را مدیریت مي‌كندو به رتق‌وفتق امور آن می‌پردازد.

جناب آقای دکتر میرزاده که هم یک چهره برجسته و ممتاز علمی است و هم کوله‌بار سنگینی از تجربه و مدیریت را دارد، با نظر و تشخیص مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و اکثریت اعضای هيئت امنا ابتدا به سرپرستی و سپس ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند و در نهایت هماهنگی با هيئت مؤسس و هيئت امنا، آن دانشگاه را در مدت تصدی اداره كردند و خدمات شایانی خصوصا در جهت ارتقای کیفیت و تقویت بنیه علمی آن انجام داده‌اند.بعد از ارتحال مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی جناب ‌آقای دکتر ولایتی که ایشان هم از ذخایر پرافتخار و از چهره‌های علمی کشور هستند از ناحیه مقام معظم رهبری منصوب شدند.

با انتخاب ایشان در هيئت‌های مؤسس و امنا و ریاست بر این دو هيئت به طور طبیعی فضای فکری متفاوت و نیز شیوه‌های مدیریت جدیدی حاکم می‌شود که از همان روزهای اول ناسازگار می‌نمودند. در این مدت رایزنی‌های زیادی از ناحیه بعضی بزرگان به عمل می‌آمد که جناب آقای میرزاده روش مدیریتی و اجرائي خود را با فضای حاکم همراه و سازگار کند، ولی ایشان به‌شدت مقاومت كرده و معتقد بودند که من باید مستقل باشم و در چارچوب قانون عمل کنم و سرانجام چهار نفر از اعضای هيئت امنا از جناب آقای دکتر ولایتی درخواست جلسه فوق‌العاده کرده و بعد از بحث و بررسی‌های زیادی که به عمل می‌آید، اکثریت به این نظر می‌رسند که هماهنگی مطلوب و لازم بین مدیریت و ناظران وجود ندارد و این وضع قابل ادامه نیست. علیهذا به ایشان پیشنهاد می‌شود در مدت یک هفته استعفا دهد والا برکنار می‌شود و او استعفا را نمی‌پذیرد و برکنار می‌شود و جناب‌ آقای دکتر علی‌محمد نوریان که ایشان هم از چهره‌های برجسته علمی و تجربی و دارای سوابق درخشان خدمت است، به سرپرستی انتخاب می‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.