ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

صدور ویزای لاتاری آمریکا متوقف می شود / جزئیات طرح جدید ترامپ منتشر شد

صدور ویزای لاتاری آمریکا متوقف می شود / جزئیات طرح جدید ترامپ منتشر شدگزارش شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، می‌خواهد هفته آینده طرحی به کنگره پیش‌نهاد کند که بر اساس آن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار مهاجر بدون‌مدرک در این کشور اجازه داده شود شهروند شوند و در عین حال ۲۵ میلیارد دلار برای ساختن دیواری که وعده داده بود در مرز مکزیک بنا می‌کند اختصاص داده شود.

جزئیات این طرح روز پنج‌شنبه و در کنفرانس تلفنی استفن میلر، رئیس سیاست‌گذاری در کاخ سفید، با دستیاران اعضای جمهوری‌خواه کنگره مطرح شده است. به نظر می‌رسد پیش‌بینی اجازه شهروندی به ۱.۸ میلیون مهاجر، برای ترغیب دموکرات‌ها در نظر گرفته شده است.

آنها در سال‌های اخیر بیش از جمهوری‌خواهان به حل مشکل اقامت و شهروندی میلیون‌ها مهاجر بدون‌مدرک که غیرقانونی به آمریکا آمده‌اند یا آورده شده‌اند، تمایل نشان داده‌اند. با این حال در روزهای گذشته رهبران دموکرات‌های کنگره گفتند با هر طرحی که بودجه‌ای برای دیوار مرزی با مکزیک اختصاص دهد، مخالفت می‌کنند.

طرح دولت ترامپ در عین حال در پی کنارگذاشتن دو چارچوب مهاجرتی است که در ماه‌های اخیر خود رئیس‌جمهور بارها علیه آنها حرف زد.

کاخ سفید در پی کنارگذاشتن روادید گوناگونی (معروف به ویزای لاتاری) است؛ طرحی که بر اساس آن هر سال حدود ۵۰ هزار نفر از کشورهای مختلف جهان که سهم کمتری در روادیدگرفتن از آمریکا دارند، با قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند و به آنها کارت سبز (گرین‌کارت) ایالات متحده داده می‌شود که به معنای اجازه کار و اقامت قانونی در این کشور است.
معرفی کامل کشور ایالات متحده آمریکا (United States of America) + تاریخچه
دولت ترامپ هم‌چنین در پی لغو انواعی از روادید است که به افراد دارای حق اقامت آمریکا اجازه می‌دهد برای بستگانی به جز همسر و فرزندانشان هم روادید درخواست کنند.

خود رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های کاخ سفید در ماه‌های اخیر بارها گفته‌اند که در پی مقابله با "مهاجرت زنجیره‌ای" افراد به آمریکا هستند.

با این طرحی که گمان می‌رود دولت ترامپ روز دوشنبه به کنگره بفرستد، به ۱.۸ میلیون مهاجر بدون‌مدرک اجازه داده می‌شود در یک روند ۱۰-۱۲ساله شهروند آمریکا شوند.

این از جمله شامل ۷۰۰ هزار مهاجر بدون‌مدرک است که در دوره کودکی یا نوجوانی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده‌اند.

این افراد که حالا خیلی از آنها در سنین جوانی یا میان‌سالی هستند، در چند سال اخیر طبق یک برنامه دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما توانستند به طور موقتی اجازه کار قانونی بگیرند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ماه سپتامبر اعلام کرد که دیگر اجرای این برنامه را تمدید نمی‌کند و به کنگره تا ماه مارس مهلت داد که طرح جدیدی تصویب کنند.

او تا کنون با طرح‌هایی که از طرف حزب رقیب، حزب دموکرات، مطرح شده مخالفت کرده و هیچ طرحی فرصت مطرح‌شدن در کنگره را پیدا نکرده است.

کنگره در دست جمهوری‌خواهان، هم‌حزبی‌های رئیس‌جمهور است ولی آنها عده کافی برای پیش‌بردن طرح‌ها در سنا را ندارند. هرچند دموکرات‌ها در اقلیت اند ولی می‌توانند جلوی تصویب طرح‌ها را بگیرند.

حتی اختلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر زمان اقدام درباره مهاجران، به توقف بررسی بودجه دولت و تعطیلی کوتاه‌مدت دولت در روزهای گذشته منجر شد.

آقای ترامپ روشن کرده است که در ازای مصالحه با دموکرات‌ها برای بهبود وضعیت اقامتی مهاجران بدون‌مدرک در آمریکا، از این حزب انتظار دارد جلوی تخصیص بودجه برای احداث دیوار در مرز مکزیک را نگیرد. کشیدن این دیوار، به منظور مقابله با مهاجرت غیرقانونی از آمریکای مرکزی و آمریکای لاتین، از اصلی‌ترین وعده‌های انتخاباتی او بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.