ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

جنجال نقاشی بروی نمای یک خانه‌ در آمریکا، خاتمه یافت

جنجال نقاشی بروی نمای یک خانه‌ در آمریکا، خاتمه یافتیک زوج اهل فلوریدا که به‌دلیل نقاشی دیواری بر نمای خانه‌شان به هزاران دلار جریمه شده بودند، از پرداخت جریمه معاف شدند و شهردار منطقه از آنها عذرخواهی کرد.

این زوج که در مونت دورا، ایالت فلوریدا زندگی می‌کنند، نمای خانه خود را از روی تابلوی "شب پرستاره" ونسان ونگوگ نقاشی کرده بودند تا به‌عنوان "راهنما" به فرزندشان که اتیسم دارد، کمک کند.جنجال نقاشی بروی نمای یک خانه‌ در آمریکا، خاتمه یافت
این زوج گفتند این اثر هنری به فرزندشان کمک می‌کند که اگر گم شد، بتواند مسیر خانه را پیدا کند. شورای محلی شهر در ابتدا گفته بود که این نقاشی دیواری خلاف قوانین شهری است اما بعد پذیرفت که این نقاشی دیواری باقی بماند و به خانواده ۱۵۰۰۰دلار /899,820,000 تومان (قیمت تبدیل شده) بپردازد.

"شب پر ستاره" یکی از نقاشی‌های معروف ونگوگ، نقاش هلندی است.

ژوییه سال گذشته، به نانسی نمهاوسر و لوبومیر جاستزبسکی گفته شد که این نقاشی دیواری، قوانین مربوط به نماد شهری را نقض می‌کند و می‌تواند باعث حواس‌پرتی رانندگان شود.

به این زوج گفته شد که باید دیوارهای نمای خانه را رنگ کنند و ۱۰۰۰۰ دلار /599,880,000 تومان (قیمت تبدیل شده) جریمه بپردازند.

خام نمهاوسر گفت مسئولان شهر را به چالش کشید و از شورای شهر به‌دلیل نقض حقوق خانواده و آزادی بیان شکایت کرد.

او در این باره افزود که این نقاشی به فرزندشان کمک می‌کند که به خانه بازگردد.

خانم نمهاوسر به خبرگزاری رویترز گفت: "پسرم حداقل می‌تواند به خانه ونگوگ اشاره کند و در این صورت مردم می‌توانند کمکش کنند."

روز سه‌شنبه شورای شهر مونت کارلو به اتفاق آراء موافقت کرد از جریمه چشم‌پوشی کند و به‌عنوان بخشی ازتوافق بین طرفین، مبلغی توافقی به این زوج بپردازد.

نیک جرون بعدتر در جلسه عمومی شورای محلی شهر از این زوج عذرخواهی کرد و اضافه کرد که این شهر سابقه طولانی در حمایت از هنرمندان دارد.

ریچارد بارنکیا هنرمند محلی که این نقاشی دیواری را اجرا کرده بود، گفت این عذرخواهی "روز بزرگی برای هنر بود و روز بزرگی برای آزادی."

این خانه اکنون یک جاذبه کوچک توریستی در این شهر شده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.