ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

خبری بد برای متقاضیان سفر به آمریکا : فرمان مهاجرتی تازه ترامپ کاملاً اجرا می شود!

خبری بد برای متقاضیان سفر به آمریکا :  فرمان مهاجرتی تازه ترامپ کاملاً اجرا می شود!دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اجازه داد فرمان مهاجرتی تازه او علیه شش کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران را تا زمان رسیدگی به شکایت ها به طور کامل به اجرا بگذارد.

۷ نفر از ۹ قاضی دیوان عالی درخواست دولت برای برداشته شدن دو دستور توقف بر اجرای فرمان توسط دادگاه های اولیه را تایید کردند.

قضات دیوان عالی گفتند که فرمان می تواند تا زمانی که شکایت های حقوقی در دادگاه های تجدیدنظر بررسی می شود به طور کامل اجرا شود.
زندگینامه دونالد ترامپ میلیاردر و رئیس جمهور جنجالی آمریکا
این به سومین فرمان مهاجرتی و مسافرتی دونالد ترامپ مربوط می شود که در ماه سپتامبر پس از انقضای فرمان قبلی او صادر شد.

این فرمان شامل شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن، چاد و کره شمالی می شود و مقام های ونزوئلایی را هم در بر می گیرد. وجود کره شمالی در این فهرست نمادین است چون عملا کمتر کسی از این کشور به آمریکا سفر می کند.

در هفته های اخیر یک دادگاه فدرال در مریلند و یک دادگاه استیناف در کالیفرنیا اجازه اجرای محدود آن فرمان را داده بودند.

حکم اخیرا دادگاه استیناف منعکس کننده تصمیم ماه ژوئن دیوان عالی آمریکا بود که در آن زمان اجازه اجرای محدود دستور قبلی آقای ترامپ را داده بود. آن حکم می گفت که دستور دولت نمی تواند شامل حال کسانی شود که دارای پیوندی اصیل با جامعه آمریکا هستند.

براساس آن حکم پیوند اصیل شامل پیوند خانوادگی، داشتن درخواست کار و ویزای دانشجویی می شد.

در ماه اکتبر دادگاهی در هاوایی موقتا اجرای تازه ترین دستور آقای ترامپ را به طور کامل معلق کرده بود که باعث خشم دولت شد.

در پی تصمیم اخیر دادگاه استیناف وکلای دولت فورا از دیوان عالی خواستند که اجازه اجرای کامل فرمان را صادر کند.

تحولات مربوط به فرمان ممنوعیت سفر

رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه گذشته بلافاصله پس از رسیدن به قدرت دستوری را برای جلوگیری از سفر و مهاجرت شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان برای ۹۰ روز صادر کرد. آن فرمان با تظاهرات و چالش های حقوقی در دادگاه ها مواجه شد.
یک نسخه اصلاح شده فرمان در ماه مارس صادر شد که عراق را از فهرست خط می زد. فرمان تازه همچنین دارندگان گرین کارت (کارت اقامت دایم) را معاف می کرد. در ماه ژوئن دیوان عالی اجازه داد آن فرمان فقط در مورد کسانی که با آمریکا پیوندی اصیل ندارند اجرا شود.
فرمان سوم آقای ترامپ در اواخر ماه سپتامبر امضا شد. این فرمان دو کشور کره شمالی و ونزوئلا را به فهرست اضافه می کرد و دادگاه های بدوی اجازه دادند فرمان در مورد این دو کشور اجرا شود.

نظر دادگاه های فدرال چیست؟

دادگاه های اولیه که در چند مورد دو فرمان قبلی و مشابه آقای ترامپ را هم معلق کرده بودند به اظهارات او در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته که خواستار "منع ورود مسلمانان" به آمریکا شده بود اشاره کرده اند.

دادگاه های بدوی همچنین گفتند که دستور مهاجرتی ناقض متمم اول قانون اساسی آمریکاست که آزادی مذهبی را تضمین می کند.

قاضی دادگاهی در ایالت مریلند در ماه اکتبر گفت: "اعلام "اولیه" درباره منع کردن مسلمانان، که آقای ترامپ در بیانیه هایش مکررا و صریحا به آنها اشاره می کرد، مقصود او را با قوت و شدت به زبانی قرائت ناپذیر بیان می کرد."

قاضی فدرال در هاوایی گفت که دولت "یافته های کافی که نشان دهد ورود بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از شهروندان شش کشور نام برده برای "منافع ایالات متحده خطرناک است" در اختیار ندارد."

دادگاهی در ویرجینیا هم گفت که جمعیت کشورهای قرار گرفته در فهرست آقای ترامپ ۹۰ تا ۹۹ درصد مسلمان هستند و نوشت: "غیرمنطقی بودن دعاوی دولت محسوس است."
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.