ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

بزرگترین و قدرتمندترین ناو ارتش بریتانیا نشتی دارد!

بزرگترین و قدرتمندترین ناو ارتش بریتانیا نشتی دارد!ناو ملکه الیزابت، جدیدترین ناو هواپیمابر بریتانیا نشتی دارد و آب وارد آن می‌شود. این ناو بزرگترین و قدرتمندترین کشتی در تاریخ نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا است و دوازده روز پیش ملکه الیزابت - که این ناو به نام او است- رسما آن را وارد خدمت در نیروی دریایی بریتانیا کرد.

آزمایش‌ این ناو ۳ میلیارد و صد میلیون پوندی که از پنج ماه پیش شروع شد نشان داد که یکی از میل پروانه‌های آن خوب پلمب نشده و از آن آب به داخل ناو نشت می‌کند؛ به نوشته روزنامه سان، هر ساعت دویست لیتر.بزرگترین و قدرتمندترین ناو ارتش بریتانیا نشتی دارد!
یکی از سخنگویان نیروی دریایی بریتانیا گفت: "در حین آزمایش ناو ملکه الیزابت در دریا مشخص شد میل پروانه مسئله دارد و برای تعمیر آن در بندر پورتسموث برنامه‌ریزی شده است."

"این باعث نمی‌شود که ناو دیگر نتواند به دریا برود و برنامه آزمایش آن در دریا را تغییر نمی‌دهد."

جاناتان بیل خبرنگار امور دفاعی بی‌بی‌سی این موضوع را اسباب "شرمندگی" برای نیروی دریایی بریتانیا می‌داند و معتقد است این یکی از نقائص متعدد این ناو است که باید بر طرف شود:

"نیروی دریایی ابتدا سعی کرد موضوع را مخفی کند بعد سعی کرد آن را کوچک جلوه بدهد. این بوضوح اسباب آبرو ریزی است. آنها مدتی است که از این مشکل خبر دارند اما نمی‌خواستند این مانع از مراسم ورود ناو به خدمت با حضور ملکه شود. سوال بزرگ اکنون این است که آیا کشتی را می‌توان در دریا تعمیر کرد یا نه. نیروی دریایی می‌گوید می‌تواند تعمیر را بدون بردن کشتی به کارگاه کشتی سازی انجام دهد. اگر تعمیر نیاز به کارگاه در خشکی داشته باشد هزینه‌بر خواهد بود و در برنامه ناو تاخیر ایجاد می‌کند."

اما دریادار کریس پری یکی از مدیران سابق عملیات وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید هر چند این خبر اسباب شرمساری است اما خود مشکل واقعا بزرگ نیست:

"وقتی ناو در دریا است همه انتظار دارند که مقداری آب هم وارد آن ‌شود. ناو برای آزمایش در دریا و زیر فشار بوده است. آنها تمام سیستم‌ها را با حداکثر فشار آزمایش می‌کنند و باید بگویم که از این اتفاقات در دریا می‌افتد."

در حال حاضر ناو هواپیمابر ملکه الیزابت آماده پذیرش هواپیما نیست اما قرار است جنگنده‌های صاعقه اولین پروازهای آزمایشی را شروع کنند و ۱۲۰ نفر برای این کار در آمریکا تحت آموزش هستند.

برای این ناو، بریتانیا سفارش خرید ۴۸ جنگنده F-35S را به شرکت لاکهید مارتین آمریکا داده که قرار است تا سال ۲۰۲۵ تحویل شوند.

اخیرا کمیسیون دفاعی مجلس بریتانیا از "عدم شفافیت" در این قرارداد ۹.۱ میلیارد پوندی انتقاد کرد؛ بر اساس یک ارزیابی هر یک از این جتهای جنگنده برای بریتانیا بیش از ۱۵۰ میلیون پوند تمام خواهد شد.

ناو ۲۸۰ متری ملکه الیزابت تابستان امسال پس از دو ماه آزمایش در دریا برای اولین وارد مقر دائمی خود، بندر پورتسموث شد.

این ناو هواپیمابر اولین ناو از نسل جدید ناوهای نیروی دریایی بریتانیا است؛ انتظار می‌رود آزمایش ناو دیگر -شاهزاده ولز- در سال ۲۰۱۹ آغاز شود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.