ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جزئیات قرداد مرسدس با ایران و تولید کامیون‌های جدید آکتروس در ایران

جزئیات قرداد مرسدس با ایران و تولید کامیون‌های جدید آکتروس در ایرانپس از گذشت حدود ۲۰ ماه از امضای تفاهم نامه اولیه بین شرکت ایران خودروو شرکت مرسدس بنز برای تولید محصولات جدید مرسدس بنزدر ایران، یکی از سه قرار داد همکاری بین این دو شرکت امضا شد و دو قرار دیگر نیز آنگونه که ایران خودرو اعلام کرده بزودی امضا خواهد شد اما بنز چگونه از ایران رفت و حالا چگونه به ایران بازگشته است ؟

شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که شرکت ایران خودرو دیزل و شرکت مرسدس بنز قرارداد ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری را امضا کردند. همچنین قرار داد دو شرکت مشترک دیگر نیز در ماه های آینده نهایی می شود.

هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودروگفته است :«این قرار داد سبب ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری می شود .این شرکت، به صورت انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت. همچنین شرکت دوم که قرار داد آن در ماه آینده نهایی می شود، مسئولیت تولید را برعهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود»

ایران خودرو دیزل اعلام کرده است نسل فعلی آکتروس تا سال ۲۰۱۹ تولید شده و نسل جدید این کامیون نیز از سال ۲۰۱۹ به بعد بر اساس استانداردهای روز اروپا تولید خواهد شد. در فاز بعدی نیز خط تولیدی جدید دیگری پیش بینی شده است.

بر اساس برنامه، ساخت داخل شرکت مشترک تولیدی در سال نخست به ۲۰ درصد خواهد رسید و این میزان در صورت صرفه اقتصادی می تواند به ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

آنگونه که ایران خودرو دیزل اعلام کردهنیازسنجی و تولید محصولات جدید و جایگزینی با محصولات فعلی نیز در برنامه شرکت مشترک تولیدی ایران خودرو و دایملر پیش بینی شده است.همچنین شرکت دیگر در حال مذاکره، در خصوص تولید موتور میان شرکت ایران خودرو دیزل و دایملر بوده که وظیفه آن تولید موتورهای جدید بر اساس نیاز بازار در شرکت مشترک جدید است.

شرکت مرسدس بنزیکی از قدیمی ترین خودرو سازان فعال در بازار ایران است و حتی قبل از تولید پیکان تولید محصولات این شرکت با تولید اتوبوس و کامیون دراوایل دهه ۴۰ شمسی در ایران آغاز شده بود .

پیش از انقلاب این شرکت همچنین برای تولید موتورهایش در ایران در شرکت ایدم تبریز سرمایه گذاری کرده بود.

پس از انقلاب فعالیت مرسدس بنز در ایران کند شد اما حتی در زمان جنگ هم متوقف نشدتا اینکه در زمان دولت محمد خاتمی فعالیت این شرکت در ایران افزایش یافت .

شرکت مرسدس بنز در زمان دولت محمد خاتمی در بخش خودرو‌های سواری و سنگین در ایران سرمایه گذاری کرده بود. به عنوان مثال این شرکت سرمایه خود را در شرکت ایدم برای تولید موتور‌های بنز افزایش داده بود و شرکت زد اف آلمان را برای تولید گیربکس‌های بنز، به سمت سرمایه گذاری و همکاری با شرکت چرخشگر در ایران سوق داده بود.

شرکت مرسدس بنز در آن زمان سی درصد از سهام موتور سازی ایدم تبریز را در اختیار داشت و برخی موتورهای ساخته شده در ایران به شبکه جهانی مرسدس بنز صادر می شدند.

همچنین این شرکت سرمایه گذاری مستقیمی را با خرید کامل سهام شرکت ستاره ایران برای تولید مرسدس سواری کلاس ای و سی انجام داده بود. قرار بود ایران به مرکز تولید خودروهای مرسدس بنز در خاورمیانه تبدیل شود. تولید مدل های کلاس ای شروع شده بود که با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد عملا پس از تیره شدن روابط ایران و آلمان تولید کاهش معنا دارای پیدا کرد و کمی پیش از اعمال تحریم‌ها این شرکت ایران را ترک کرد.

اما پس از توافق هسته‌ای و پیش از نهایی شدن قرار داد‌های جدید رنو و پژو، هولدینگ آلمانی دایملر که صاحب مرسدس بنز است، اولین تفاهم نامه برای تولید دوباره محصولاتش در ایران را با ایران خودرو دیزل امضا کرد.

این تفاهم نامه حالا پس از گذشت ۲۰ ماه به امضای اولین قرار داد همکاری منجر شده است . دو قرار داد دیگر هم که قرار است بزودی امضا شوند در زمینه تولید مشترک کامیون در ایران و ساخت موتورهای خودروهای سنگین مرسدس بنز در شرکت ایدم تبریز است .

البته شرکت مرسدس بنز قصد دارد در طرح دیگری مونتاژ چند مدل سواری را هم در ایران آغاز کند و طرح نیمه کاره اولین کارخانه سواری سازی خوددر خاورمیانه را که در زمان دولت محمود احمدی نژاد متوقف کرده بود دوباره احیا کند .
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.