ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان

بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهانمراحل ساخت طولانی‌ترین پل معلق جهان با بیش از ۴۴۰ متر طول در آلمان به پایان رسید. این پل روز یکشنبه (۷ مه / ۱۷ اردیبهشت) افتتاح می‌شود. نگاهی به طولانی‌ترین، بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان در این گزارش تصویری:بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
روز یکشنبه (۷ مه / ۱۷ اردیبهشت) طولانی‌ترین پل معلق جهان در منطقه "راپبوده‌تال" (Rappbodetal) در ایالت "زاکسن آنهالت" افتتاح می‌شود. طول این پل بیش از ۴۴۰ متر اعلام شده و قرار است شرکت سازنده پل "راز" طول واقعی آن در روز یکشنبه اعلام کند.

طولانی‌ترین پل معلق

در مدت ده ماه و با هزینه یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو ساخته شده است. عرض آن یک متر و ۲۰ سانتیمتر است و از چهار کابل فولادی به قطر ۶۵ میلیمتر آویخته شده است.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
در حال حاضر پل معلق "تیتان -آر تی" که در سوچی روسیه قرار دارد با طول ۴۳۹ متر طولانی‌ترین پل معلق جهان محسوب می‌شود.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
در چین و بر روی دره "ژانگ ژیاجی" (Zhangjiajie) در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین، یک پل شیشه‌ای با طول ۴۲۶ متر ساخته شده است. این پل ۶ متر عرض دارد و از ۹۹ پنل شیشه‌ای تشکیل شده و گنجایش بازدید ۸۰۰ نفر به‌طور همزمان را دارد.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ برای نمایش مقاومت پنل‌های شیشه‌ای بکاررفته در پل با پتک بر روی آن کوبیده شد. بر اساس گزارش شبکه CCTV چین، برای ساخت این پل ۳٫۴ میلیارد دلار هزینه صرف شده است. بلیط عبور از این پل ۱۳۸ یوان (۲۰ دلار) است.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
پل معلق "هایلاین ۱۷۹" (highline179) که در تیرول اتریش واقع شده با ۴۰۶ متر طول جزو طولانی‌ترین پل‌های جهان محسوب می‌شود. این پل ۷۰ تن وزن، یک متر و ۲۰ عرض دارد و در ارتفاع ۱۱۳ تا ۱۱۴ متری آویخته شده است.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان

یکی از طولانی‌ترین و زیباترین پل‌های معلق

در آلمان پل "گایرلای" (Geierlay) در منطقه مورسدورف و سوسبرگ در ایالت "رایلند فالس" قرار دارد. این پل با ۳۶۰ متر طول در ارتفاع یکصد متری آویخته شده و ۶۲ تن وزن دارد.

پل "گایرلای" با هزینه یک میلیون و ۱۴۰ هزار یورو در سال ۲۰۱۵ ساخته شده و بازدید از آن مجانی است. از روی این پل در سال گذشته ۳۶۰ هزار نفر عبور کردند.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
با عبور از روی ۲۶ پل معلق که از ارتفاع ۱۰ متری آغاز و تا ۴۵ متر نیز می‌رسد می‌توان بر فراز جنگل ۱۳۰ میلیون ساله در پارک ملی "تامان نگارا" در غرب مالزی به گشت و گذار پرداخت.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
پل معلق "کاپیلانو" (Capilano) بر روی رودخانه‌ای با همین نام در شمال ونکوور کانادا واقع شده است. این پل با طول ۱۳۶ متر در ارتفاع ۷۰ متری و در سال ۸۹- ۱۸۸۸ ساخته شده است. سالی ۸۰۰ هزار نفر از سراسر جهان از روی این پل عبور می‌کنند.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
در گذشته یخچال طبیعی دره "تریفت" واقع در کانتون برن در سوئیس آنقدر برف و یخ داشت که در تابستان می‌شد براحتی از این دره عبور کرد. از سال ۱۹۹۶ و افزایش روند گرمایش زمین مشخص شد که عبور از این دره دیگر بدون پل امکانپذیر نیست. اولین پل معلق ۱۰۱ متری که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد از ثبات کافی در مقابل توفان برخوردار نبود. پل جدید ۱۷۰ متر طول و دارد و در ارتفاع ۱۰۰ متری ساخته شده است.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
در سال ۲۰۰۸ پل معلق بر روی دره "ماسا" (Massa) در ارتفاعات آلپ سوئیس ساخته شده. این پل به طول ۱۲۴ متر و در ارتفاع ۸۰ متری قرار گرفته است. این پل هم به دلیل آب شدن یخچال‌های طبیعی براثر پدیده گرمایش زمین و عدم امکان عبور از روی یخ‌های درون دره ساخته شده است. با این پل مسیر کوهنوردان در آلپ از ۸ ساعت به ۵ ساعت کاهش یافته است.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
پل معلق "داخ‌اشتاین" (Dachstein) به عرض یک متر و طول یکصد متر در ارتفاع ۴۰۰ متری در کوه‌های آلپ اتریش واقع شده است. این پل که از ۳۰ هزار قطعه به وزن ۶۳ تن تشکیل شده در مقابل بادهایی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت مقاوم است و می‌تواند تا ۷۵۰ کیلوگرم وزن برف در هر متر مربع را تحمل کند.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
پل معلق"کوکونوئه یومه" در استان "اویتا" (Oita) ژاپن قرار دارد. این پل به طول ۳۹۰ متر و در ارتفاع ۱۷۳ متری ساخته شده که همزمان وزن ۱۸۰۰ نفر را تحمل می‌کند. از روی این پل می‌توان آبشار شیندو که جزو ۱۰۰ آبشار برتر ژاپن است را دید.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
پل معلق در قله "تیتلیس" (Titlis) سوئیس، بلندترین پل معلق اروپا است و در ارتفاع ۳ هزار ۴۱ متری ساخته شده است. دره زیر این پل ۵۰۰ متر عمق دارد. این پل یک متر عرض دارد و ۱۰۰ متر طول آن است.
بلند‌ترین و زیباترین پل‌های معلق جهان
پل معلق مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده است. این پل ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد.
منبع : / نویسنده : محمود صالحی
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.