ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!

وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!راه آهن یا ترابری ریلی یک روش ترابری هدایت شده بر روی زمین است. راه آهن برای قطارها طراحی شده تا بدینوسیله بتوان مسافر و کالا جا به جا کرد. راه آهن دو ریل همراستا دارد که معمولاً از فولاد است. این ریل‌ها با ریل‌بند (تراورس)های چوبی یا بتنی (و در گذشته فولادی) به هم پیوسته می‌شوند که این ریل‌بندها، ریل‌ها را در بازه‌ای یکسان از همدیگر نگه می‌دارد.

آغاز به کار قطارها به سدهٔ ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد در ابتدا ریل قطار از جنس چوب ساخته و واگن‌ها توسط اسبان پر قدرت کشیده می‌شد. قطار بخار در اوایل سده ۱۸۰۰ اختراع گردید قطارها وسایل حمل و نقل مفیدی هستند زیرا بارهای سنگین را به راحتی روی ریل می‌کشند. امروزه قطار امن‌ترین راه حمل و نقل در دنیا شناخته می‌شود.

هنگامی که ریچارد ترویتیک برای اولین بار لوکوموتیو مجهز به موتور بخار خود را روی ریل‌های فولادی به حرکت درآورد و عصر قطارهای امروزی آغاز گردید. این اقدام در سال ۱۸۰۴ میلادی و در ولز جنوبی (انگلستان) انجام شد، او ابتدا یک لوکوموتیو با موتور بخار جهت حمل بار با ظرفیت حمل بار به وزن ۲۰ تن (۲۰۰۰۰ کیلوگرم) درست کرد و سپس یک لوکوموتیو با موتور بخار جهت حمل مسافر اختراع کرد و مردم شهر را سوار می‌کرد و قطار یک دور کامل به دور شهر می‌چرخید و پول ناچیزی از مردم دریافت می‌کرد تا اینکه یک روز یکی از چرخ‌های لوکوموتیو او شکست و از آن به بعد ریچارد دیگر از لوکوموتیو خود استفاده نکرد و آن را رها کرد.

اما کسی که در تبدیل قطار به وسیله بسیار مهم حمل و نقل عمومی نقش مهمی ایفا کرد جورج استفنسون انگلیسی بود وی یک قطار تقریباً بزرگ ساخت و برای مسافران درون ان قطار خود را به لوکوموتیوی با موتور بخار مجهز کرد.

امروزه هر چند هنوز هم قطارهای بخار در گوشه و کنار جهان دیده می‌شوند اما دیگر دوران آنها به پایان رسیده‌است. لوکوموتیوهای برقی یا دیزلی جدید به سوخت و نگهداری کمتری نیاز دارند. قطارها به ویژه در حمل بارهای سنگین و نیز جا به جایی مسافران در مراکز شهرها دارای اهمیت زیادی هستند.

اولین قطاری که وارد ایران شد ماشین دودی نامیده می‌شد و از تهران به شهر ری رفت‌وآمد می‌کرد.

تمامی مسیر حرکت قطارها از درون اتاق کنترل تحت نظر قرار دارند. مسول کنترل علامت‌ها و چراغ‌های مختلف را برای اطمینان از بازبودن تمام خط‌ها کنترل می‌کند. لوکوموتیو ران قطار هم با استفاده از چراغ‌ها و درجه‌های مقابل خود با اتاق کنترل ارتباط مستقیم دارد تا از بازبودن مسیر اطمینان حاصل کند.

در این صفحه از وب سایت فایندز، به معرفی ترسناک‌ترین و خطرناک ترین خطوط راه آهن جهان می پردازیم، لطفاً با ما همراه باشید :

Veresk Bridge
پل ورسک در شمال ایران (Veresk Bridge)

پل وِرِسک از بزرگ‌ترین پل‌های راه‌آهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سواد کوه در استان مازندران قرار دارد. این پل که از شاهکارهای مهندسی به حساب می‌آید در سال ۱۳۱۵ بازگشایی شد. پل ورسک که راه‌آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می‌کند در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.[۱][۲] پل ورسک در شمار مهمترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران محسوب می‌شود که در مهرماه ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۳۴ ثبت آثار ملی شده‌است. ورسک از جمله پل‌های استراتژیک ایران است که توسط شرکت دانمارکی کامپساکس و با تضمین ۷۰ ساله احداث شد.[۳] این پل در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخست‌وزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت.[۴] همچنین در ۲۳ تیرماه ۱۳۲۴ بنابر پیشنهاد وزارت راه، پل ورسک به نام پل پیروزی نامیده شد.

این پل فقط مخصوص عبور قطار است و در حال حاضر قطارهای مسافری تهران-ساری و تهران-گرگان پس از گذشت بیش از ۷۰ سال هر روز چندین مرتبه از روی آن می‌گذرند. همچنین قطارهای باری و سوختی نیز از روی آن عبور می‌کنند. امروزه پل ورسک علاوه براهمیت ویژه در صنعت حمل ونقل، از جاذبه‌های سیاحتی ایران نیز محسوب می‌گردد.

نام پل ورسک در کتاب رکورد گینس، در بخش پل‌های با ارتفاع بیش از ۶۱ متر به ثبت رسیده‌است.
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
مسیر ریلی آرگو گِده (Argo Gede) – اندونزی
Argo Gede Train Railroad – Indonesia

این خط آهن از جاکارتا تا باندونگ در کشور اندونزی کشیده شده است. این مسیر در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد و در اواسط راه از پل سیکوروتوگ پایلون عبور می‌کند، این پل بر روی دره عمیق و بزرگی قرار داشته که گذشتن از روی آن برای بار اول هرکسی را می‌ترساند. عمق زیاد این دره و طبیعت استوایی آن بسیار هیجان انگیز است. با اینکه منظره این پل حقیقتا چشم نواز است، اما به دلیل نبود حفاظ‌های ایمنی گذشتن از آن خطرناک به نظر می‌رسد.
Argo Gede Train Railroad – Indonesia
با اینکه مهندسین سازنده پل اعتقاد دارند که سازه‌ای ایمن را ساخته‌اند، اما اتفاقات ناگواری نیز بر روی آن به وقوع پیوسته است. در سال 2002 یک قطار هنگامی‌ که بر روی این پل قرار داشت از ریل خارج شد اما خوشبختانه به طور معجزه آسایی هیچ کس آسیبی ندید.
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
قطارهای بامبو – کامبوج
Bamboo Trains, Cambodia
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
مسیر ریلی مرگ – تایلند
The Death Railway, Thailand
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
مسیر آسو مینامی – ژاپن
Aso Minami Route, Japan
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
قطار بینی شیطان – اکوادور
Devil’s Nose Train, Ecuador
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
مسیر ریلی زیبای کوراندااسترالیا
Kuranda Scenic Railroad, Australia
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
مسیر چنای رامسوارام هند
Chennai-Rameswaram Route, India
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
قطار ابرها (Tren a las Nubes) – آرژانتین
Tren a las Nubes, Argentina
Tren a las
ساخت این مسیر ریلی که در آن از بزرگترین پایه‌های زیگزاگی در میان کوه‌ها استفاده شده 27 سال به طول انجامیده است.
Tren a las Nubes
این خط آهن که در میان کوه‌های شمال مرکزی کشور آرژانتین و در نزدیکی مرز شیلی واقع شده شبیه به قطاری است که همانند هواپیما از زمین بلند می‌شود و از میان ابرها می‌گذرد. این مسیر به قدری طولانی است که برای رسیدن به مقصد باید از میان 21 تونل و 13 پل زیبا گذر کنید.
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
گذرگاه سفید و مسیر یوکان – آمریکا
White Pass and Yukon Route, Alaska, USA
وحشتناک ترین خطوط ریلی جهان را ببینید!
مسیر ریلی جرج تاون – کلرادو آمریکا
Georgetown Loop Railroad, Colorado, USA
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.