ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

چرا ساختمان‌ وزارت نیرو آتش گرفت؟ / آتش سوزی مشکوک در اتاق اسناد رخ داد

چرا ساختمان‌ وزارت نیرو آتش گرفت؟ / آتش سوزی مشکوک در اتاق اسناد رخ دادسخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ایران گفته است که این کمیسیون ابهام‌ها درباره آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های وزارت نیرو در مرکز تهران را بررسی می‌کند. اسدالله قره‌خانی به خبرگزاری خانه ملت گفت که وقوع آتش‌سوزی "دقیقا در اتاقی که مربوط به اسناد نیروگاه‌ها و قراردادها بوده" جای ابهام دارد. به گفته این نماینده مجلس، اسناد مهمی در این حادثه از بین رفته است.

آقا قره‌خانی درباره دلیل اعلام شده برای آتش‌سوزی هم ابراز تردید کرد و گفت: "گفته می‌شود که مسبب این اتفاق کپسول اطفاء حریق بوده که این موضع شائبه‌هایی به وجود آورده است." آتش‌سوزی در ساختمان نیروگاه حرارتی وزارت نیرو در میدان ولیعصر تهران از روز دوشنبه ۱۶ بهمن آغاز شد و گستردگی و شدت آن باعث شد که عملیات اطفای آن بیش از یک روز طول بکشد.چرا ساختمان‌ وزارت نیرو در مرکز تهران / آتش سوزی مشکوک در اتاق اسناد رخ داد
در طول مدت آتش‌سوزی ساختمان‌های اطراف محل آتش‌سوزی تخلیه شد و آب و گاز منطقه هم قطع شد. روز ۲۰ بهمن سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد که تا زمانی که نظر شرکت‌های مهندسی درباره ایمنی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو اعلام نشده، "همسایه‌های آن نمی‌توانند برگردند".

مسئولان در آن زمان علت آتش‌سوزی را فعال شدن خودبه‌خود کپسول اطفای حریق در طبقه منفی چهار ساختمان اعلام کردند و گفتند که پرتاب پودر اطفای حریق با حرارات بالا روی اسناد و کاغذها باعث مشتعل شدن آنها و شروع آتش‌سوزی بوده است.

این واقعه در نزدیکی سالگرد آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران رخ داد و همین موضوع باعث توجه بیشتر رسانه‌ها به آن و مقایسه عملکرد مسئولان در این دو واقعه شد. علاوه بر این محمد علی نجفی، شهردار تهران هم گفت که سازنده این ساختمان همان سازنده ساختمان پلاسکو بوده و این ساختمان هم به حبیب‌الله القانیان تعلق داشته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس امروز گفت که گزارش‌های لازم از دستگاه‌های نظارتی مانند قوه قضاییه و سازمان بازرسی دریافت می‌شود تا مشخص شود چرا اتفاق در اتاق اسناد افتاده است.

آقای قره‌خانی این سوال را مطرح کرده است که چرا باید این اسناد در محیطی که هیچ شخصی در آن نبوده از بین برود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.