ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

فیل معروف تایلند، صاحبش را کشت!

فیل معروف تایلند، صاحبش را کشت!یک فیل 32 ساله تایلندی به نام "اکاسیت" که به دلیل نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی و تبلیغاتی به چهره‌ای مشهور تبدیل شده بود، صاحب 54 ساله خود را کشت.

به گزارش گاردین مسئولان باغ وحشی در تایلند اعلام کردند یک فیلم نام‌آور روز دوشنبه 27 نوامبر 2017، زمانی که صاحبش در حال غذا دادن به او بود، با استفاده از خرطومش ضربه‌ محکمی به او زد و او را کشت. این موضوع بار دیگر بحث و جدال گسترده‌ای درباره توریسم حیوانات در این کشور را به راه انداخت.

در این حادثه که در شهر چیانگ مای رخ داد، اکاسیت، فیل 5 تنی تایلندی در حالی که میان دو درخت بسته شده بود، به سوماساک رینگنگن صاحب 54 ساله‌ای ضربه محکمی با خرطوم خود زد. بر اثر شدت ضربه سوماساک رینگنگن چند متر آن طرفتر پرتاب شد و روی گردن خود فرود آمد. این موضوع باعث شکستگی گردن و مرگ بلافاصله او شد.

ووتیچای موانگمان، مدیر باغ وحش شهر چیانگ مای به خبرگزاری فرانسه گفت: «فیل ناگهان به عقب بازگشت و با خرطوم خود ضربه‌ای به خرطوم خود به قربانی زد و او را مصدوم کرد.»

این فیل 32 سال به طور موقت در باغ وحش شهر چیانگ مای نگهداری می‌شود و براساس قرارداد قرار بود تا ماه آوریل در این باغ وحش بماند.

تایلند یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری حیوانات و به ویژه فیل‌ها در جهان است و فیل‌ها در این کشور در سیرک‌ها، فیل‌سواری و دیگر انواع تفریحات مورد علاقه گردشگران استفاده می‌شوند.

یک سازمان حمایت از حیوانات در ماه ژوئیه 2017 گزارش کرد تعداد فیل‌هایی که در صنعت گردشگری تایلند به کار گرفته‌ شده‌اند، دو برابر شده و این فیل‌ها در شرایط نامناسب نگهداری می‌شوند.

از مجموع 2 هزار و 923 فیلی که به طور رسمی در صنعت گردشگری قاره آسیا فعالیت می‌کنند، 2 هزار و 298 فیل در تایلند حضور دارند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.