ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

وجود حشره ای عجیب بروی ماشین فضایی تسلا / حشره ای از زمین یا موجودی فضایی؟

وجود حشره ای عجیب بروی ماشین فضایی تسلا / حشره ای از زمین یا موجودی فضایی؟حشره‌ای که به شیشه جلوی ماشین فضایی تسلا چسبیده بود برای دانشمندان سوال برانگیز شد.

آپریل فیشر،‌ سخنگوی مطبوعاتی این شرکت گفت:‌ «داشتم تصاویر دوربین اسپیس‌من (آدمک پشت فرمان با لباس فضایی) را می‌دیدم که نکته‌ای توجهم را جلب کرد. اول فکر کردم ریزجرم‌های فضایی روی شیشه جلو ماشین خط انداخته اند اما بعد که بیشتر روی آن نقطه زوم کردم چیزی شبیه به یک حشره دیدم.»


ایلان ماسک،‌ مدیر عامل بلند پرواز تسلا،‌ که خودروی «روستر» را اخیرا روانه فضا کرده، به طنز در توییتر خود نوشت: «قطعا انتظار دیدن باگهایی را داشتیم، اما نه روی شیشه جلوی ماشین فضایی. هیچ معلوم است چه شده؟!» (باگ در انگلیسی،‌ علاوه بر «اختلال»، «حشره» نیز معنا می‌دهد.)

پژوهشگران گمانه‌های بسیاری درباره چگونگی این رویداد زده‌اند؛ یکی از محتمل‌ترین آنها این است که «جابجایی شدید هوا» توده‌ای از حشرات را به شکل ناگهانی تا ارتفاع بسیار زیادی به بالا رانده است. برخی می‌گویند چنین پرتابه عظیمی ممکن است در اثر فوران یک آتشفشان، یک انفجار یا یک گردباد عظیم شکل گرفته باشد.

ایلان ماسک در این رابطه به یک خبرنگار گفت: «بدبختی ماجرا اینجا است که برای کم کردن وزن خودرو،‌ ظرف آب برف‌پاک‌کن‌های ماشین پر نشده است.»

برخی دانشمندان این امکان را هم نادیده نمی‌گیرند که با یک گونه زیست‌شناختی تازه روبرو باشیم که خارج از زمین به وجود آمده باشد،‌ گرچه این ایده ممکن است بسیار بعید بنماید.

در نهایت، ظاهر شدن این حشره روی شیشه خودروی تسلا در فضا،‌ به همان اندازه که سوال پیش می‌کشد چشم‌انداز تازه هم برای ماجراجویی‌های فضایی باز می‌کند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.