ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انفجار مین ضد تانک در یک منطقه پاکسازی شده، جان دو زن و یک مرد ایرانی را گرفت

انفجار مین ضد تانک در یک منطقه پاکسازی شده، جان دو زن و یک مرد ایرانی را گرفتسه نفر امروز در حادثه برخورد با مین ضد تانک باقیمانده از جنگ ایران و عراق، در منطقه قلاویزان در شهرستان مرزی مهران، جان خود را از دست دادند.

مین منفجر شده، مین ضدتانک بوده است و هر سه نفر بلافاصله در اثر شدت انفجار کشته شده‌اند.

کشته شدگان دو زن و یک مرد بوده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران در مهران، این حادثه در منطقه پاکسازی شده اتفاق افتاده است.

کمتر از یک ماه پیش هم در پی وقوع انفجار در حین عملیات خنثی کردن مین در منطقه مرزی مهران، یک نفر کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

به گفته سرتیپ مجتبی شهبازیان، فرمانده قرارگاه مین‌زدایی نیروی زمینی ارتش ایران، مأموران خنثی کردن مین‌ها و گلوله‌های باقی مانده از جنگ ایران و عراق از زمان پایان جنگ تا کنون "۱۷۰ شهید و ۸۵۰ جانباز" داده‌اند.

تلفات مین‌های به جای مانده از زمان جنگ، در حالی هر چند وقت یکبار خبرساز می شود که در سال های پس از جنگ نیز، مین‌گذاری برخی مناطق مرزی ایران از سوی نیروهای مسلح برای جلوگیری از تردد غیرمجاز ادامه داشته و منجر به تلفاتی شده است.

در آذرماه ۱۳۹۵، بیش از ۱۳۰ نفر از هنرمندان، فعالان‌مدنی و وکلای قربانیان مین،‌ با انتشار نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت قربانیان انفجار مین‌های باقی مانده از زمان جنگ و همچنین مین‌های کار گذاشته شده از سوی "دستگاه های حکومتی" در مناطق مرزی شدند.

در این نامه، با اشاره به معلولیت تعدادی از ساکنان استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان بر اثر انفجار مین، مسئولیت دستگاه‌های دولتی در رسیدگی به وضعیت این معلولان مورد تأکید قرار گرفته بود.

امضاکنندگان نامه تأکید داشتند که در بسیاری از موارد، حقوق قربانیان مین‌های زمینی پایمال و نقض می‌شود "به نحوی که بیشتر این قربانیان که دچار معلولیت شده‌اند مورد ستم مضاعف واقع شده‌اند".
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.