ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

هجوم مردم تایوان به مغازها در پی افزایش قیمت کاغذ توالت

هجوم مردم تایوان به مغازها در پی افزایش قیمت کاغذ توالت پس از پخش شدن خبری درباره افزایش قیمت قریب‌الوقوع دستمال توالت در تایوان، مغازه‌های خرده‌فروشی این کشور در آخر هفته گذشته با موجی از خریداران دستمال توالت مواجه شدند.

مشتریان عکس‌هایی از قفسه‌های خالی دستمال توالت در مغازه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی پخش کرده‌اند.

تولیدکنندگان این محصول به مالکان خرده‌فروشی‌ها در تایوان اطلاع داده‌اند که قیمت دستمال توالت قرار است در ماه آینده از ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد که در نتیجه قیمت آن برای مشتریان هم افزایش خواهد یافت.

اما برخی خریداران گفته‌اند که آنها از بیم این که مبادا دستمال توالت در بازار تمام شود، به تعداد زیادی از آن خریده‌اند. هجوم مردم تایوان به مغازها در پی افزایش قیمت کاغذ توالت
آیا قیمت دستمال توالت در همه جا بالا خواهد رفت؟

به گفته وزارت امور اقتصادی تایوان، دستمال توالت در نتیجه مستقیم افزایش قیمت مواد خام در جهان، در حال گران شدن است.

آتش گرفتن جنگل‌ها در کانادا و اختلال در تولید این محصول در برزیل از عوامل عمده آن است.

او می‌گوید در نتیجه، قیمت یک تن خمیر چوب (ماده اصلی تولید دستمال توالت) که یک سال پیش ۶۵۰ دلار بود حالا به ۸۰۰ دلار رسیده است.

اما وای‌اف‌سی، یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های دستمال توالت در تایوان می‌گوید که وضعیت به مراتب شدیدتر از آن است. این شرکت مدعی است که قیمت خمیر چوب بیشتر و سریع‌تر از آنچه که دولت پیش‌بینی کرده بود افزایش پیدا کرد و این افزایش نسبت به اواسط سال گذشته ۵۰ درصد بوده است.

در حالی که ممکن است انتظار داشته باشید، افزایش قیمت مواد خام به گران شدن دستمال توالت در سطح جهانی بینجامد، اما چنین چیزی تاکنون در بازارهای دیگر کمتر مطرح شده است.

در واقع در آمریکا انتظار می‌رود خاطر رقابت میان شرکت‌های بزرگ کالاهای خانگی از جمله دستمال توالت، قیمت‌ها را برای مشتریان ارزان‌تر کند.

در تایوان اما برخی خرده‌فروشی‌ها گزارش کردند که قفسه‌های شان تا آخر روز یکشنبه از دستمال توالت خالی شد.

اقدام مسئولان

اما مسئولان به خریداران گفته‌اند که نگران نباشند چرا که قرار است به زودی قفسه‌های سوپرمارکت‌ها پر از دستمال توالت خواهد شد.

دولت تایوان هم دستور داده تا تحقیقی درباره گران شدن دستمال توالت انجام شود و هیچ مغازه‌ای نباید تا اواسط ماه مارس قیمت دستمال توالت را افزایش دهد و اگر چنین کاری از مغازه‌ای سر بزند، جریمه خواهد شد.

همچنین، خرده‌فروشی‌های زنجیره‌ای بزرگ تعهد کرده‌اند که برای فروش با قیمت گران‌تر، دستمال توالت را ذخیره‌سازی نکنند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.