ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

فروش یک خودرو به سفارت ایران، برای تویوتا دردسرساز شد

فروش یک خودرو به سفارت ایران، برای تویوتا دردسرساز شدشرکت‌ آمریکایی زیرمجموعه تویوتا اصلاحیه‌ای هشت صفحه‌ای به گزارش قبلی خود خطاب به "کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا" اضافه کرده تا به این کمیسیون اطلاع دهد یک دستگاه خودرو تویوتا به سفارت ایران در هند فروخته شده است.

شرکت اعتباری تویوتا، زیر مجموعه خدمات مالی تویوتا در آمریکا در این اصلاحیه توضیح داده است که از زمان انتشار گزارش سه ماهه قبلی در ۳۱ ژوئن، از طریق شرکت ژاپنی تویوتا (شرکت مادر) مطلع شده است که یک نمایندگی فروش این شرکت در هند یک دستگاه خودرو برای استفاده دولتی به سفارت ایران در دهلی فروخته است.
معرفی کامل شرکت تویوتا / از تاریخچه تا درآمد سالیانه
تویوتا می‌گوید این اصلاحیه پیرو بند ۲۱۹ قانون "کاهش تهدیدهای ایران و حقوق بشر سوریه مورخ ۲۰۱۲" منتشر شده است. این بند به بخشی از قانون مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اشاره دارد که در آن شرکت‌های آمریکایی فعال در بورس موظف شده‌اند از ماه فوریه ۲۰۱۳ معاملات خود با ایران را در گزارش‌های فصلی یا سالانه به این کمیسیون اطلاع دهند.

این محدودیت به تحریم‌های اقتصادی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به توان ساخت سلاح هسته‌ای مربوط می‌شود. فروش یک خودرو به سفارت ایران، برای تویوتا دردسرساز شد
صفحه اول اصلاحیه تویوتا برای گزارش فروش یک خودرو به سفات ایران در هند
فروش یک خودرو به سفارت ایران، برای تویوتا دردسرساز شد
زیرمجموعه آمریکایی تویوتا توضیح داده است که بعد از انتشار گزارش فصلی اخیر خود در ماه اوت (حدود دو ماه پیش) از فروش یک دستگاه خودرو به سفارت ایران در هند مطلع شده است.

در اصلاحیه تویوتا که دیروز دوشنبه ۲۳ اکتبر (اول آبان) منتشر شد گفته شده که این خودرو را شرکت خصوصی "تویوتا کیرلوسکار" فروخته که بخش اعظم آن متعلق به شرکت تویوتا است.

این اصلاحیه می‌گوید درآمد ناخالص فروش این خودرو پنج میلیون ین ژاپن (معادل ۴۴ هزار دلار) بوده که به گفته تویوتا در مقایسه باسود خالص این شرکت قابل اغماض است.

در بخش دیگری از این اصلاحیه موارد دیگری هم از اقدامات مرتبط با ایران ذکر شده که به گزارش‌های سالانه قبلی مربوط می‌شود. از جمله گفته شده است که شرکت بین‌المللی گردشگری تویوتا در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۵ سه مورد ویزا از سفارت ایران در ژاپن برای "مقدمات سفری مشخص" دریافت کرده است.

این اصلاحیه موارد دیگری را هم ذکر کرده که به گزارش سه سال پیش برمی‌گردد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.