ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

چرا تویوتا پریوس اینقدر طرفدار دارد؟

چرا تویوتا پریوس اینقدر طرفدار دارد؟رشد 1855 درصدی واردات خودروهای هیبریدی در سه ماهه نخست سال که عمده آنها به خودرویی تازه وارد با نام پریوس مربوط می شود بهانه ای شد تا درباره سدان هیبریدی عجیب و نامتعارف تویوتا کمی تحقیق کرده و در گزارشی که عمده محتوای آن برگرفته از منابع معتبر خودرویی و نیز وب سایت شرکت تویوتا بود، به بررسی ابعاد مختلف طراحی و تولید این محصول پرفروش اما زشت و عجیب بپردازیم.

جالب است بدانید که تویوتا علیرغم انتظارات محدود اولیه در خصوص میزان فروش این خودرو، بلافاصله پس از معرفی پریوس با سیل عظیمی از تقاضا برای این خودرو در جهان مواجه شد و فعلا در بازارهای جهانی دست بالا را در زمینه سهم بازار دارد.


چرا تویوتا پریوس اینقدر طرفدار دارد؟
گاهی تناقض بهترین راه برای جذب مشتری است و تویوتا پریوس به خوبی از این حقه که با ظاهری عجیب، اعتباری تاریخی و شیوه‌ای متناقض راه موفقیت را باید یک شبه رفت؛ آگاه است. پریوس، سدان ژاپنی به دلیل چهار ویژگی بارزی که دارد توانسته فروشی بالغ بر دو هزار دستگاه را در یک سال اخیر تجربه کند و پیوسته نیز رشد خود را ادامه دهد. اینجا پاسخ‌های درخوری برای این چهار پرسش داریم.
چرا تویوتا پریوس اینقدر طرفدار دارد؟
طراحی فضایی؛ آیا پریوس زشت است؟

تویوتا در دفاع از طراحی متفاوت پریوس لفظ فضایی و آینده‌نگر را به کار برده است. مدیر دپارتمان طراحی برند تویوتا، فلسفه طراحی بدنه نسل‌های مختلف پریوس را با الهام از باد و زبان طراحی کابین را با نگاه به طبیعت بیان می‌کند.

وی با اشاره به خاص بودن فرم اتاق، این چارچوب را سبکی آینده‌نگرانه و پیشرو می‌نامد که هم با ویژگی‌های فنی و مدرن پریوس هماهنگ است و هم با سبز بودن خودرو در یک راستا قرار دارد. یک نکته جالب در خصوص داشبورد پریوس این است که پوسته ظاهری آن با طرحی از رگه‌های داخلی برگ‌ درخت صنوبر طراحی شده که نمادی از علاقمندی به طبیعت و محیط زیست است.

اقتصاددان‌؛ پریوس واقعا کم‌مصرف است؟

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تویوتا پریوس که موجب شده طیف گسترده‌ای از علاقمندان به محیط زیست را به سمت خود جذب کند، مصرف بسیار مناسب سوخت است که به لطف یک پیشرانه کم حجم و اقتصادی حاصل شده و در هر صد کیلومتر کمتر از 3.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پریوس که تاکنون جوایز بسیاری از سوی موسسات طرفدار محیط زیست دریافت کرده به دلیل همین ویژگی خوب با اقبال بسیار بالای خریداران اروپایی مواجه شده است. در عین حال این خودرو در بازار آمریکا که ذاتا میل بالایی به خرید خودروهای پرمصرف و قدرتمند دارد به فروش چشمگیری دست یافته. پریوس با استهلاک پایین و مصرف اندک سوخت یک اقتصاددان واقعی برای خانواده‌ها است اگر اقتصاد را در معنای انگلیسی آن که بر خست و مصرف بهینه منابع تاکید دارد در نظر بگیریم.
چرا تویوتا پریوس اینقدر طرفدار دارد؟
مجسمه شیشه‌ای؛ آیا پریوس ایمن است؟

چنان که از ظاهر این سدان کوچک ژاپنی برمی‌آید، پریوس نمی‌تواند خودروی چندان ایمنی باشد. اینهمه شیشه، ارتفاع اندک و ظاهر ظریف و شهری به نظر کمتر نشانی از استحکام را در خود دارد. واقعیتش را بخواهید اینها همه شایعه است و این تلقی که پریوس ایمن نیست کاملا خطا است. این خودرو هم در آزمایش‌های موسسه معتبر یورو انکپ و هم در تست‌های موسسه ایمنی و سلامت بزرگ‌راههای آمریکا جایزه عالی که بالاتر رتبه از پنج ستاره است را دریافت نموده.

سدان 160میلیونی؛ ارزش خرید دارد؟

پریوس که ابتدای ورود به ایران با نگاه‌های آکنده از پرسش خریداران ایرانی مواجه می‌شد پس از حذف کورولا و کمری دو سدان پرفروش شرکت تویوتا از بازار ایران، و البته تبلیغات گسترده شرکت واردکننده، جاده را برای حرکت به سمت فروشی بالا باز دید و هم‌اکنون شاه‌ماهی بازار لقب گرفته است. خرید این خودرو یعنی داشتن توامان محیط زیست، اقتصاد، اعتبار و ایمنی. این خودرو امروزه در برخی مدل ها تا 170 میلیون تومان نیز در نمایندگی رسمی به فروش می رسد در حالی که حاشیه سود 5 تا 10 میلیون تومانی آن در بازار باعث شده تا این ژاپنی عجیب محبوب نمایشگاه داران نیز باشد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.