ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

با نسل دوم شاسی‌بلند سانگ یانگ کوراندو بیشتر آشنا شوید + معایب و مزایا

با نسل دوم شاسی‌بلند سانگ یانگ کوراندو بیشتر آشنا شوید + معایب و مزایاشرکت خودروسازی سانگ‌یانگ کره جنوبی که فارغ از چند خودروی جدید آن، با خودروهای زشت و بدترکیب در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران شناخته می‌شود خودروی شاسی‌بلند کوراندو را به عنوان یک سمبل خودکفایی و توانمندی در کارنامه بیش از نیم قرن فعالیت خود دارد.

شرکت سانگ‌یانگ برای سالیان متمادی شریک خودروسازی مرسدس‌بنز آلمان در کره‌جنوبی بود و مدت‌ها زیر پرچم شرکت خودروسازی دوو فعالیت کرد و پس از آن سهامش از سوی خودروسازی ماهیندرا کشور هند خریداری گردید.

سانگ یانگ کوراندو از سال 1996 تا 2006 میلادی در کشورهای ایران، روسیه، ویتنام، لهستان و کره جنوبی تولید و عرضه شد. نام این خودرو مخفف جمله "کره ای‌ها هم می‌توانند" است.

طراح این خودرو و بسیاری دیگر از اتومبیل‌های زشت و بد ترکیب شرکت سانگ یانگ، کن گرینلی بوده است.

کوراندو تاکنون در 3 نسل مختلف عرضه شده که نسل دوم و سوم آن در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند.با نسل دوم شاسی‌بلند سانگ یانگ کوراندو بیشتر آشنا شوید + معایب و مزایا
نسل اول کوراندو تولید 1969–1996
با نسل دوم شاسی‌بلند سانگ یانگ کوراندو بیشتر آشنا شوید + معایب و مزایا
نسل دوم کوراندو تولید سالهای 1996–2006
با نسل دوم شاسی‌بلند سانگ یانگ کوراندو بیشتر آشنا شوید + معایب و مزایا
نسل سوم تولید 2010 تاکنون

در ایران نسل دوم شاسی‌بلند کوراندو توسط شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو "بن‌رو" با دو پیشرانه 4 و 6 سیلندر 2.3 و 3.2 لیتری با دو نوع اتاق ساده و هاردتاپ، دو جعبه‌دنده دستی و خودکار و نیز سیستم انتقال نیرو با توانایی حرکت چهارچرخ در شهر ساوه در میانه سال‌های 1385 تا 1388 به تولید رسید و پایان آن به آغاز بحران‌ مالی این شرکت پیوند خورد.

این خودرو با استفاده از پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری با 150 اسب‌بخار نیرو و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولیدی و یک جعبه‌دنده دستی 5 سرعته، توانایی رسیدن به شتاب صفر تا صد کیلومتر 11.4 ثانیه و بیشینه سرعت 166 کیلومتر بر ساعت را داراست و مصرف سوخت ترکیبی آن 13.2 لیتر در 100 کیلومتر پیمایش است.

همچنین پیشرانه 6 سیلندر 3.2 لیتری کوراندو که از آرایش V بهره می‌برد توانایی تولید 220 اسب‌بخار نیرو و 306 نیوتن‌متر گشتاور را داراست و با استفاده از جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 171 کیلومتر بر ساعت به همراه مصرف سوخت 14.9 لیتر در سیکل ترکیب را به ارمغان می‌آورد.

اگر چه این پیشرانه‌ها ساخت شرکت معظم مرسدس‌بنز آلمان بود اما مصرف سوخت 20 لیتر برای پیشرانه 6 سیلندر و 18 لیتری برای پیشرانه 4 سیلندر در هر صد کیلومتر پیمایش شهری دلیل خوبی برای اثبات این نکته است که هیچگاه به فکر خرید کوراندو برای استفاده شهری نباشید!

در نسخه 6 سیلندر با افزایش 20 میلی‌متر پهنای چرخ‌ها بیش از نسخه کم زورتر، به عدد 255/70 R15 برای سایز تایرها می‌رسیم که قطعاً سایز مناسبی برای آفرود نیست و تنها برای مصارف شهری بکار می‌آید.

قیمت این خودرو در سال‌های تولید (1385تا1388) 23 میلیون‌تومان برای نسخه 4 سیلندر و 34 میلیون‌تومان برای نسخه 6 سیلندر در زمان عرضه بود؛ اکنون اما قیمت کوراندو از 43 تا 73 میلیون‌تومان و با توجه به میزان کارکرد، سلامت فنی و بدنه و البته نوع پیشرانه متغیر است.

صرف نظر از نکات مثبت سواری و کیفیت سانگ‌یانک کوراندو و هر چند که بازار در سال‌های تولید به آن روی خوش نشان نداد، به نظر می‌رسد که نبود خودروی داخلی در این کلاس سبب افزایش قیمت باورنکردنی این خودرو در سال‌های اخیر و توجه جوانان و بانوان به آن بوده و براستی کوراندو خودرویی است که پس از مرگش شناخته شد!
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.